2021. június 26., szombat

PEST MEGÉR EGY ESTET (2009)

 ...bizonyára, most is, mint a régi nótában..., bár nekem a régi(bb) Pest jobban tetszett, mint a mostani - ez túlzsúfolt, barátságtalan, lekoszolódott, elhasználódott, most még a Duna is háborog árhullámaival a közepén, meg aztán attól is függ, hogy mit látunk-érzünk, hogy Pest pontosabban Budapest melyik részén vagyunk, ahány városrész, annyi hangulat, annyi kis-város a nagyban... vannak azért kellemes, levegősebb, hangulatos zugok is...  különösen Budán

de hogy önként miért töltöm ezt az estét - ahelyett hogy Pesten "kóborolnék"-, egy lakásban, egymagam, míg az "itthoniak" nincsenek itthon - magam sem értem...

talán mert a nóta is azt mondja: kóboroljon VÉLEM át egy éjszakát (Pest megér egy estet) ... fiatalon, más (élet)korban biztos ez is más lenne 

legutóbb, hasonló szituációban én is elmentem "vendégségbe", felkerestem évek óta nem látott egykori kolleganőmet-barátnőmet óbudai lakásában, s felidéztük a régi emlékeket, amikor még Makón látogattam őket az iskolai szolgálati lakásukban, vagy ők minket az egykori családi ház bokros udvarán... boldog idők?!  a múlt, az emlékezés teszi, mert akkor nem érzékeltük...

IGY LESZÜNK A MINDENKORI JELENEINKKEL IS?

utólag minden megszépül...

a mostani Pest is  pár év múlva "vissza"szépül?

vagy már csak az ifjúság lehetne szép...

ami elmúlt...

eltűnt, mint az Üllői úti fák...

mert koszos volt ez a Pest évtizedekkel ezelőtt is - emlékszem, mikor egy téli szünetben kétszer is felutaztam - közben népszámláltam szülővárosomban - de nagybátyámék Bécsből itt voltak, ők is visszavonzottak a fővárosba, amit ők is imádtak, különösen többéves kihagyás után -átmenetileg- visszatérve, bár ők is az ő régi Pestüket emlegették inkább nosztalgiával... nos, mikor másodszorra is visszaérkeztem szülővárosomba, döbbenettel vettük észre, hogy a hasítottbőr kabátom fehér műszörme bélése teljesen beszürkült, bekormozódott... (pedig akkoriban még nem is volt smogriadó

de volt mi ellensúlyozza a kormot, füstöt

de lehet , hogy csak az ifjúság reménytelisége ("édes madara"?)

(álmos is vagyok, pedig még tart az éjszaka..., nem kóborlok, már gondolatban sem... )




10 megjegyzés:

  1. KapitányG:
    2009. 07. 03. 7:45
    A többi is megfogott, de az, hogy "népszámláltál" - az különösen :)
    Mikor?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. aliz2.:
      2009. 07. 03. 14:50
      az hozzátartozott szinte a pedagógus munkakörhöz..., akkoriban kezdő voltam, s mindent rám lehetett sózni, meg el is vállaltam magamtól részben - bár ez a népszámlálás éppen nagyon nehezemre esett, és elég megrázó élményem is maradt... azt hiszem, 60-as évek végén ill. 70-es elején? már nem tudom pontosan, összemosódnak a régi éveim...

      Törlés
    2. KapitányG:
      2009. 07. 03. 16:08
      1970 január
      Miért megrázó? Általában jó szívvel emlékeznek azok, akik népszámláltak

      Törlés
    3. És akkoriban még sokkal-sokkal könnyebb volt, mint manapság. Eléggé félve készülünk a következőre...

      Törlés
    4. aliz te pontosabban tudod!? :) lehet, hogy erős szót használtam, de tényleg nem volt valami felemelő tapasztalás ez, akkor... hogy most még nehezebb lenne?, az más kérdés...

      Törlés
    5. K.G. pontosabban, de csak azért, mert pont ott dolgozom, ahol a népszámlálásokat "csinálják" :)

      Törlés
    6. K.G. Igen :)
      Hajdan népszámlálási főosztály, most a népesedésstatisztikai főosztály népszámlálási osztálya...
      Karcsúsodtunk jócskán

      Törlés
  2. nczyKa:
    2009. 07. 03. 21:41
    Nekem Budapest tulajdonképpen nemszeretem város úgy egészében. Na de részleteiben!!! Csodás. A vár, a budai hegyoldal, az Oktogon, a Liszt Ferenc tér, nem is sorolom. Csupa szép emlék :)

    VálaszTörlés