2021. június 28., hétfő

BOB ÚRFIK (2009)

 Huszka Jenő dallamos, kedves operettje , a Bob herceg andalitott és rázott fel ma este az operettfesztiválon...


igazán kellemes, üdítő eseményként (még a szemerkélni kezdő eső is elszégyellte magát és alábbhagyott)

bár az egész színpadképet nem tudtam belátni egyszerre az inkább lejtő, mint emelkedő szektorú, földszinti helyemről, de a kivetítők premier planjai kompenzáltak, no és főleg a zene ( igazi zene!) s különösen a főszerepet (Bob úrfit ill. György herceget) áradó lendülettel, kedvvel és humorral játszó, és szépen, tiszta szívvel és hanggal éneklő (a cimlap szerint: Kiss Zoltán alakításában - de nem ő lehetett, majd kinyomozom, hogy ki) - magával ragadott! de a felcsattanó tapsokból hallhatóan, mindenkit. csak egyszer hiányoltam a tapsreagálást, amikor a lány (Annie)  apját játszó Nagy Gábor már a 3. felvonásban (mire sikerült rájönnöm, hogy azonos azzal a Nagy Gáborral, aki valaha a nagysikerű, legendás operettfilmben volt a Bob herceg) valami olyasmit mondott, hogy ő is annak idején járta London utcáit és énekelte, hogy "Londonban hej van számos utca" - és ezt a sort most énekelte is (nem úgy , mint a filmben, ahol más énekelt helyette, de mégis ő volt a népszerű, rajongott "Bobherceg" , legendásan) - de azóta eljárt az idő! - mondta - és semmi reagálás,-bizonyítván, hogy tényleg eljárt - talán a többiek nem is  ismerték fel az őszhajú öregemberben az egykori Bob úrfit?--- pedig micsoda gesztus végignézni a mostanit, a szerelmes lány apjaként... (akit annak idején Szerencsi Éva alakitott bűbájosan, de ő már rég az élet szinpadán sincs...)

száll az idő... itthagy... minket...


5 megjegyzés:

  1. . Kali:
    2009. 06. 28. 12:30
    Bob úrfit / György herceget Sövegjártó Áron játszotta, aki a soproni színház ifjú tehetsége.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm! a cimlapon sajnos nem (ő) szerepelt, és nem találtam nyomára - de megjegyzem a nevét - mert valóban nagyon tehetséges!!! :)

      Törlés
    2. ...énekesként is és szinészként is!

      Törlés
  2. Tyria:
    2009. 06. 29. 13:39
    De jó, hogy megemlítetted Nagy Gábort! Annakidején szívesen néztem a TV-ben. Egyáltalán valaha nagyon jók voltak a színházi közvetítések. Még a vidéki nagyszínházakat is ismertük. Most rákerestem a neten NG-ra. Nem sokat változott, megőszült. De milyen jó, hogy a soproni művészek képei közé kerültem! Ott felfedeztem Tóth Juditot. Annó sokat szerepelt a férjével, Cs. Németh Lajossal együtt. Ma már sosem látom. Kaptam egy ötletet. Legalább a színészek képeit keresni fogom gyakrabban a neten

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. örülök, én is megnéztem ott őket! gyakran szoktak közülük "lejönni" Makóra, mint Turay Ida színtársulat...
      pl. Tóth Juditot az Imádok férjhezmenni-ben láttam épp a napokban, mondjuk, alig ismertem rá:) - dehát ő meg anyaszerepet játszott (s szőkén) (mint Nagy Gábor apát...)

      Törlés