2021. június 14., hétfő

DIES SINE LINEA (2007)

 2007 junius 14

dies sine linea

Tegnap nem tudtam "lineát húzni", nem jutottam a géphez (lányom irodalomelméleti dolgozatát írta meg rajta, (7 oldal tömény tudományosság!) úgy hogy hasznosabb irást szolgált, mint ami az én feltételezett bejegyzésem,"lineám" lett volna.)

Viszont találtam egy Áprily verset, aminek a címe azonos az én mottómmal:Nulla diés sine linea

Ide teszem a tegnapi linea helyett. Jól járunk vele. Blogjaim - persze vállalt  -mindennapisága közepette igazi művészet. Költészet: 

     Csak egy vonal, mondod, csak egy vonás,
     a holnapról egy percnyi látomás.

     Csak egy jelecske, könnyű és finom,
     mint homokos parton a lile-nyom.

     Csak egy rovás, amelyet karcsu kés
     egy kékes-szürke bükk kérgébe vés.

     Egyetlenegy sor egy üres lapon,
     mely túlfut majd az elbukó napon.

     Csak egy vonal - rettent a pusztaság -
     Ó, hiuság, hiuság, hiuság!

     Marasztanád magad, boldogtalan,
     s csillagok hullnak-tűnnek nyomtalan
.  

Akár ez az egész vers lehetne a mottóm!  ("Ezért minden...")



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése