2021. június 24., csütörtök

HÁNY CÉDULA EGY ÉLET (2008)

 2008. jún. 24.

"Hány cédula egy élet?"

hajaj, nagyon sok... a Presser dalszöveg akkor jutott  mindig eszembe amikor a tanáriban az  igazgatóhelyettesünk az órahelyettesítés adataival cédulákat csempészett rendületlenül az asztalunkra, (így gondoskodva arról, hogy szusszanásnyi lyukas óránk se legyen,) - de  ezeket persze nem őriztem meg,

de van itt épp elég, hajaj, a hivatalos iratokon, papírokon kívül is, pakolgatni való

ez az, hogy csak pakolgatom-pakolgatom, még mindig, permanensen "költözve" ,

mindenhol "cédulák"...

a hivatalosak , (iratok) "kötelezők" mellett egy csomó "egyéb"..., önszorgalomból gyártott

ma egy csomó levélmásolatra bukkantam (60-as évek), meg egy csomó verskéziratra (70-es évek), csak szétszortírozni tudom, új dossziéba vagy zacskóba rakni - de kidobni nem! mert egy-egy darab élet...

csak sok helyet foglal el a sok papír

egy-két verset bemásoltam a számítógépbe, word-be, - itt, így kevesebb helyet is foglalnak el- bár azt hiszem a gép memória tárhelye is véges, nem az én grafomániámhoz lett tervezve; ezek az írások csak így, első- kéziratban maradtak meg, nem tartottam legépelésre méltónak őket - pedig most úgy tűnik ezek a jobbak, mert nyersebbek, erősebbek,  mint a legépeltek - talán azok (lennének) igazán jók, amiket nemhogy nem gépeltem le, hanem még csak  le se firkantottam...

lehet, hogy nem is kéne írnom...

a gépbe, (ide) se....

-------

ez az egyik "cédula" is a nemírásfelé mutat már, legalább is egyszerűsödő, önkritikus tendenciájával:

Talált firka (kézirat egy írólapon, majdnem az egész áthúzva)

 

Az hiszem, (csak) szabadverseket kellene írnom ezentúl. (ha írnom kell – vagy szabad?)

Gondolataim nem viselik el a rímeket. Nem „szépek” – kiábrándultak a szépségből, miután rájöttek, hogy a szépség kevesebb az igazságnál, de az igazság sem feltétlenül tartalmazza a szépséget.  (Keats tanítása nem követhető sem így sem úgy). Kopár szavaimmal gazdagabb  igazságokat keresnek, de csak a régieket szegényítem el. – A hitetlenség jobb, ha néma. De amíg keres, amíg nem mondott le végleg, nem bírja ki szótlanul. Szól – csak hogy beszéljen., kitölteni az űrt, amiről nem akar tudni, de akkor is van, volt és lesz. (?) Ki érti ezt? A válasz olcsó rím. Nem kell a rím olcsó válasza! Kérdésre kérdés. Szóra szó… Ne jöjjön semmi!

(S)Írni akarok.

Adjatok valamit, amiben még hinni lehet!

A szerelem – sötét verem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése