2021. június 23., szerda

BOTLATÓKÖVEK(2007)

2007. jún. 23.

 

botlató- emlékeztető kövek

Nálunk is leraktak 6 un. botlatókövet. (sajnos lemaradtam az eseményről, egy meghívó feltételezett elkallódása miatt, de pótoltam, mihelyt tudtam; sorra jártam a helyeket, megnéztem, elolvastam a köveket, amelyek szinte észrevétlenül simulnak a járdákba, s olyan parányiak, hogy csak akkor veszed észre, ha direkt odanézel, esetleg az aranysárga réz csillogó vonzására  ,"botolni" se igen lehet tőlük, teljesen egy szintbe simította a járdával a kölni művész, aki járja a világot réztáblácskáival, amivel emlékeztetni akarja a járókelőket azokra, akiket erőszakkal hurcoltak el otthonukból és öltek meg otthonuktól távol - 1944-ben...

...aki egyszer egy vad hajnalban arra ébred,
hogy minden összeomlott s elindul mint kisértet,
kis holmiját elhagyja s jóformán meztelen,
annak szép, könnyüléptű szívében megterem
az érett és tünődő kevésszavú alázat,...

Hm.... Radnóti is igy hagyta el otthonát, apám is....

Most állhatna egy botlatókő a mi régi házunk előtt is...

Nem védte meg őket sem emlék sem varázslat...

Őrizze legalább emléküket az utca köve!


aliz2. :: 2007. jún. 23. 13:53 :: még nincsenek kommentek 
Kategóriák: :: Címkék: 
emlekezesvers

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése