2021. június 15., kedd

AZ EGÉSZ (2009)

 június 12

valamelyik este a tévében (azt hiszem a Kulissza.c. műsorban) egy tiszta arc és hang magára vonta a figyelmem. Korábban nem is annyira, de épp arról volt szó a műsorban is, hogy -mások szerint is -mostanában megváltozott, a költészete, u.n.objektiv költő volt, s most egyszeriben szubjektiv - lett. Örök -elvi- vivódásom témája és megszenvedett gyakorlata! Jó látni-hallani egyfajta önigazolásként is... , meg azt is, hogy az ironia nem mindenkinek központi kategória (nem csak én helytelenitettem ám, a mostanában olvasott Ken Wilber is rosszallja, hogy központi kategória lett a post  modernban - s most , lám ez a -még mindig fiatalnak számító - költőnőSzabó T. Anna is, vállalja az idillt is, akár még akkor is, ha a kritikusok számonkérnék rajta az iróniát. De milyen jól teszi, hogy vezére bensőjéből vezérli..., milyen bensőséges és igaz a hangja!,



Azt hiszem az anyaság érzelmeit nem fogalmazták meg mostanában ilyen összetetten..., mint ő; ebben a műsorban ezek a sorai fogtak meg igazán (És újra szól):

(Jaj, két fiaim: karom, ölelésem,

siető lábam, otthonos ölem –)

nélkülük egész nem vagyok egészen,

de ők egészek lesznek nélkülem.

.......................................................(nemrégiben, még, pedig, jut eszembe, erre a versére figyelhettem föl - másik oldalról, (a kisgyerekéről) a mostani  pandantja-ként):Elhagy

milyen bonyolult, és mégis szép, és kerek - így 

Ki kit hagy el hát? ki a függetlenebb? egész-ebb?

 de hát jobb is így, ha már úgy is el kell hagynia a szülőnek a gyerekét, idővel - mert "ez az élet rendje" , akkor legyen is a gyerek "egész" nélküle ... (nincs is itt ellentmondás, csak más aspektus és kiegészítés)

csak ezt a "nélkülüknemvagyokegészen"-t nehéz, sokszor nehéz megélni... az "őkegészekleszneknélkülem" biztató érzése mellett



3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem Szabó T. Annát. Talán nem is a költői énjét (nem ismerem eléggé erről az oldaláról) A Lyukasórában kedveltem meg, évekkel ezelőtt, aztán jött a Verslavina, azt is imádtam! Mostanában a FB-on szinte naponta olvasom. (Dragománt is) A költészet napi sétáját a Fiumei úti sírkertben végigélveztem áprilisban. Olyan természetes, okos, érző és igazi.
    No és az arca is olyan, mint belül az Ember.

    VálaszTörlés
  2. épp most jelent meg egy interjú vele, "https://welovebudapest.com/cikk/2021/6/14/latnivalok-es-kultura-most-tartunk-ott-hogy-felnott-egy-egesz-noi-generacio-amelynek-van-hangja-interju-szabo-t-annaval?fbclid=IwAR3ZX6PYhHvHW1haaNcaL53nEsgwQ-6xipyBSwc3khpwEnEyuby82tlMBcU

    VálaszTörlés