2021. június 18., péntek

A SOK ÉS KEVÉS (2009)

 

2009. jún. 18.

a sok és kevés közt...

A SOK és KEVÉS közt ami épp kell

csak a MÁSIK tudja csak a MÁSIK

mitől vet LÁNGot, ha minden FÁZIK

mi FULLASZTJA s mit VISEL EL

miről HALLGAT s mely kérdésre FELEL

A TENGERMÉLY HULLÁMOKAT JÁTSZIK

A LÉNYEGet elfedi a LÁTSZIK

NINCS igaz BARÁTSÁG NINCS SZERELEM

Őt én korlátozom, ő meg engem

Ami teljes lehetne  nem lehet

KERESSÜK egymást s ŰZZÜK egyre

Csak PERCEINK vannak s SZIGETEINK

Sehol: MINDENÜTT  és sosincs: MINDIG

S a kékmadár közöttünk kisiklik

------------------------------------------------------------

 

ezt 1976. január 4-én írtam eredetileg,s  ki tudja már, milyen - nekikeseredett - aprópóból. s bár a cime BARÁTSÁG? SZERELEM? - így megkérdőjelezve... (s úgy tűnik épp a ? ?-ken a hangsúly, a főmondanivaló) - most is aktuálisnak tűnik - sok vonatkozása- és általánosabb érvényűnek is, (semmint hogy az emberi kapcsolatoknak csak e két fontos ám törékeny fajtájára gondolhassunk)...


(de az is lehet, hogy túl borúlátó - s némileg nihilista?)



aliz2.
 :: 2009. jún. 18. 2:54 :: 2 komment :: Címkék: multvers

5 megjegyzés:

  1. ZinczyKa:
    2009. 06. 19. 11:48
    És szerinted korlátozás nélkül nincs igaz barátság vagy szerelem? Feldmár jutott eszembe, szerintem idéztem is, és egyet is értek vele, hogy az a (jó??) szerelem, amikor a másik társaságában szabadabbnak érzem magam.
    Ezzel egy pillanatig sem állítom, én ezt meg tudom valósítani. De törekszem.
    A másik kérdés viszont, hogy a barátság és/vagy szerelem dolga olyan sokrétű, hogy nem tudnék érdemben nyilatkozni. Talán erre valók a versek valóban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. aliz2.:
      2009. 06. 19. 22:50
      ha korlátozás van, akkor semmi se lehet IGAZ, eleve!
      (azért irTam, fájdalommal,és csalódottan, hogy "NINCS igaz BARÁTSÁG NINCS SZERELEM"
      Feldmár sokmindent MOND... (de csak mond!)
      persze van, amikor az ember úgy érzi, hogy szabadabb lesz egy kapcsolatban, de akkor lehet, hogy nem alkalmazkodik (és ettől a másik annál kevésbé tudja szabadnak érezni magát) - vagy az is lehet, hogy "képzelünk egy kis szabadságot"...
      maga az érzés persze, ha elementáris FELszabadító, de hogy tartósan a szabadság megvalósulását jelentheti-e...? bár úgy lenne...! mert úgy kellene lennie!
      (persze "bent maga ura , aki rab volt odakinn")
      bonyolult dolgok ezek, valóban... és folyton változók-alakulók is, a versek is többnyire múló hangulatokat rögzitenek, de valami állandó azért van bennük - ami kiszól(ít)...
      "a sok és kevés közt"... :)

      Törlés
  2. Éva Barócziné Jantos
    Ez gyönyörű...nagyon megérintett.

    VálaszTörlés
  3. Mariann Simenszky
    Szenzációs!Lemásoltam.Váci Mihály:Valami nincs sehol c.költeményét juttatja eszembe.

    VálaszTörlés