2021. június 26., szombat

egy szobor nyomában 2011

 

egy szobor nyomában




a szobor, a halacskás kisfiúval, itt van a közelben, kicsit eldugott helyen - de eredetileg nem itt volt ...  

lányom a közelbe járt bölcsődébe majd óvodába, és gyakran jártunk errefelé, mert itt laktak a kis játszótársai. volt egy csúszda, játszó"tér" gyanánt (azóta kertet csináltak belőle), de főleg a háztömb körül rohangáltak, bicikliztek, játszottak, adták elő a soros tévéjátékokat (rendőröset, üldözősest) üdvrivalgások, csatakiáltások  közepette... és el-elrohangáltak a kisfiú szobor mellett, rá se hederítve, és én se a szobrot figyeltem, hanem őket, csak rémlett, hogy ismerős ez a szobor valahonnan, már láttam valahol, máshol.

aztán ideköltöztünk mi is a közelébe. mostanában nap mint nap elmegyek előtte. ma alaposabban is szemügyre vettem. igen nem lehet kétséges ez AZ a szobor... ami valaha a főtéren állt, és kell is lenni valami régi fotónak otthon, amin a szoborral vagyok lefotózva...

nosza csináltam az önkioldóval egyet magamról most, felidézve ezt a kósza emléket.:)


és otthon lázasan elkezdtem keresni azt a régi fotót. ami meg is lett:

s lám, valóban: 



 a kisfiúszobor ugyanaz

(csak a talapzata lett kisebb) - (meg a környezete más...)

de hova lett ez a szelidarcú, szerény, szolíd, jóhiszemű, rendes lányka, aki ott ül előtte...?!

mert ahogy elnézem ma azt az öregasszonyt, a  nem öregedő kisfiúszobor  mellett,

igazán nem találom benne... sehogyse azt a lányt... aki 55 évvel ezelőtt  volt(am)(?)

Hová lett?

Hová lett(em)!

 

 

Jaj, Istenem....


aliz2. :: 2011. jún. 26. 1:18 :: 9 komment 
Kategóriák: 
fotó :: Címkék: emlekezesfotokoregedesszobor



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése