2021. június 28., hétfő

MISKA BÁCSI 2011 JUNIUS 28

 

2011. jún. 28.

Miska bácsi ...

váratlanul ért a  hir, a cikk, a Délmagyarban, ahogy szórakozottan, már félig elmenőben a presszóban, odalapoztam....Százak vettek végső búcsút Szentesen Bácskai Mihálytól.

hiszen  egy éve sincs, hogy a Thealteren az ott vendészereplő szentesi diákoktól a régi zsina udvarán érdeklődtem Miska bácsi  felől (aki csak ismerte , annak Miska bácsi volt!) És mosolyogva mondták, hogy igen, nagyon jól van. Pedig volt egy rossz sejtésem, de megnyugtattak. Úgyhogy most tényleg váratlanul jött  ez a hir,  már a temetése hire, szombaton az is megtörtént...

Szentesen, foto

ahol tanitott, igazgatott, a Horváth Mihály Gimnáziumban, diákszinpadot vezetett, drámai tagozatot alapitott (az országban az elsőt), szervezte a tanárok diákszinpadvezetővé történő szakmai képzését... igy lettem én is B kat rendező... 2 évnyi tanfolyam után... ami Szentesen volt, remek vendégelőadókkal, és társasággal, a gimnáziumban

szakfelügyelőm is volt, irodalomból, még egész kezdő tanárként, látogatta az óráimat, mindig figyelmes, mindig tapintatos, és kedves, és nagyon szellemes, barátságos, mosolygós, közvetlen, segítő volt... egyik tanitványom elvitte helyettem Györbe a Kazinczy kiejtési versenyre is, mikor én családi okok miatt nem tudtam mozdulni)... hivott a Horváth Mihályba is egyszer, tanárnak, mikor alakult a drámai tagozata... de hát én (mindig is) röghöz (azaz Makóhoz) kötött voltam... de tőle nagyon sokat tanultam, épp azt, amit magamtól nem mertem volna tán, mégha bennem is megvolt... de az ő szabad szellemisége körüllengte, és  ez ránk (rám is) hatott..., és elő is hivta  megmutatkozni a bátorítás ill. példa nélkül talán nem merőt; az a pár év, amikor diákszinpadot vezettem tanárságom legszebb ideje volt, és azon belül is külön sziget... a szabadság szigete... (tudom, a gyerekeknek is...)

és azt hiszem ezt tőle kaptam, kaptuk ajándékba...

köszönöm most

a kedves, jó szavakat, ifjútanárkorom szép, szentesi nyarait, a figyelmet...

hogy ismerhettem egy igazi embert. ha nem is sokáig. de nem feledem!

hogy ismerhettem. nem sokáig. de sokakkal. és tudom, mindannyian megrendülten emlékezünk a mi Miska bácsinkra... hiszen szivünkbe zártuk (s azt is tőle tanultok, hogy kell...)




aliz2. :: 2011. jún. 28. 0:16 :: 3 komment 
Kategóriák: 
kultúra :: Címkék: iskolakapcsolatoknekrolog

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése