2021. június 24., csütörtök

INTERNET TANFOLYAM ( 2010 )

 2010. jún. 24.

internet tanfolyam és egyebek...

megvolt az első foglalkozás a haladó internet tanfolyamon, amire feliratkoztam, hadd tanuljak többet...

de 8-tól 1-ig csak a fórum(ok)ra regisztrálás, illetve képeslapküldés volt a téma....

közben  viszont, mint a rossz azaz unatkozó diák a pad alatt - új és új "ablakokat" nyitogattam a gépen, s ha közelített a tanfolyamvezető rendszergazda, gyorsan tálcára süllyesztettem a megnyitott, "önszorgalmi " pluszoldalakat... igen, mint valami rossz és unatkozó diák...

kezdtem megérteni magam, retrospektíve; értem már a magatartás 4-eseimet is a csupa 5-ös szaktárgyi jegyek közt. Azt hiszem, életemben nem unatkoztam annyit, mint a gimnázium padjaiban...

csak most... 8-tól 1-ig (különösképp addig, amig nem jutott eszembe, hogy tehetek ellene, egy pár "ablaknyitogatással" - akárcsak az iskolában "padalatt"i könyvolvasással pl....)

- az idő egyébként szép lett, kisütött a nap, szünetben ki is mentem  a könyvtár elbűvölő belső kertjébe , telefonálni lányomnak ...

ez a kép itt készült , amikor itt volt az unokanővérem, Kanadából, ő csinálta, 7 éve , 2003-ban. Azt hiszem, épp másnap volt lányom szóbeli érettségi vizsgája...  (ami persze kitűnő lett, magyarból nem is kellett vizsgáznia az országos OKTV -n elért eredménye miatt - meg  persze angolból se a nyelvvizsga miatt )



(vajon ő  is sokat unatkozott a gimiben ? mondjuk angolból eleve fel is akarták "menteni", már elsőben, ezt megelőzendő);   mindenesetre számítógépkezelést nem únható tempóban ő  kezdte tanitani nekem... - de ekkoriban még nemigen értettem a számítógéphez... egyáltalán... később "szoktam rá"... ő viszont már általános iskolában... (akkoriban dijként kapott is egy laptopot - akkor még ritkaság volt..., én csak messziről mertem ránézni, de a levelezéseimet, ahol fontos volt a gyorsaság - diktálás után - ő intézte) , a könyvtárban is én sokáig csak messziről néztem a számítógépező ifjakat, és kicsit irigykedve, azt hittem , ez már nem való nekünk, "éltesebbeknek".. S csak olvasni jártam be a könyvtárba.  (főleg jó időben, a belső udvarára, persze) Aztán beiratkoztam az alaptanfolyamra... később, mikor  vettem egy asztali gépet, még egyszer, újrázni... , akkor már könnyebb volt, mindent gyakorlati megtapasztalás után újra rögzíteni, tisztázni - , most meg gondoltam "továbbképzem magam"... Legközelebb a digitális fényképezésről lesz szó, illetve képek gépre helyezéséről. (hát ez se lesz új ismeret) S épp a napokban tanultam meg a lányomtól, hogy kell "vágni" képet megfelelő méretre. De a tanfolyamon a fotózási rejtélyek után mozgóképeket (videókat) is fel fogunk tudni rakni, megosztóra... ezt már nagyon várom... ez új...

de addig is, ha ilyen szép idő marad, lesz, mint ahogy nyáron amúgy illene is, majd be-betérek a könyvtár belső udvarára (is),

 olvasni... (nem a képernyőt!)...



(hanem pl. a Jelenkor legutóbbi -színházi - számát  -tekintettel a POSZTra - lányom tanulmányát is, Spiro drámátiratairól)  




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése