2022. január 20., csütörtök

TAVASZ VAN, GYÖNYÖRŰ 2008 jan 20

 

ma megtévesztően tavasz volt, tavasz, gyönyörű!

ez akkor derült ki, mikor már, dél után kint voltam az utcán, biciklimen, ráhagyva lyányomra, hogy ma nem jön velem ebédelni, vigyem neki haza... késő lett volna visszafordulni , és rábeszélni, hogy mégis jöjjön ki, mert félő, hogy addigra ebéd nem maradt volna... így is már -a személyzeten kívül - csak egy asztalnál ültek. (Makón mindenki 11-kor kezd ebédelni!- mikor kelhetnek?) Egy fiatal anya, két kisfiával, aki le is kötötte hosszú, panaszos monológjával az egyetlen pincérlányt, igy aztán, a másik pincérnő, - aki már épp ebédelt a fiúismerősével egy velem szembenlévő asztalnál -, jött oda, megkérdezni, hogy kérek-e levest, ami húsleves volt ugyan, de rögtön hozzátette, nincs benne hús - belementem, hiába, nem vagyok én igazi, vérbeli vegetáriánus. De azért a 2. fogás vegetarianus tál volt, sőt lányom is azt kért hazavitelre. (remélem belőle se csinálok vegát, bár egyre gyakrabban kér olyasfélét ő is.) Nyáron - azt hiszem- belevetem magam a főzésbe - addigra kicserélem a gáztűzhelyet - és csupa húsmentes finomságot fogok csinálni, zöldséges inyencségekből... receptkönyvem már van épp elég hozzá. De valójában a nemfőzésnek vagyok híve - nem lustaságból, hanem mert úgy frissebb és egészségesebb... a zöldség-gyümölcs. Csak már tényleg tartanánk a szezonjánál! 

Épp most hallom a Hiradóban: megdőlt a melegrekord. (17 és fél fokkal) S látom az ismerős szegedi hidat,  majd: Kinyílt a hóvirágMég fagyiztak is. De jön majd újra a hideg

Azért ajándék minden "tavasz a télben" !

Kár, hogy nem voltam kint  többet!- legalább én (Lányom csak tanul és tanul, szociológiát - s még élvezi is.)-

De az ablakot jó hosszan nyitva tartottam, legalábbis abban a szobában , ahol én vagyok.

S várom az igazi tavaszt. (ami azért még odébb van.) De el kell jönnie! 


aliz2. :: 2008. jan. 20. 20:33 :: 2 komment :: Címkék: idojaras


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése