2022. január 18., kedd

BELVÁROSI SÉTÁK 2009 jan 18

 

hétvégén megint Szintézis Szabadegyetemem volt , és mivel a helyszíne közelében a Váci utca stb, nosztalgiából, gondoltam, átmegyek ebédszünetben -pont 12 órát ütött e toronyóra- egy aluljárón, és kikötök ott egy kis sétára... rég jártam arra, vagy 10 éve?, de hamar felelevenedtek régi séta emlékek, sőt még régebbiek is, sőt még bécsi sétáké is - bár ott már vagy 40 éve nem jártam... akkor viszont a régi Pestet láttam Bécsben valahogy - amit egyébként én személyesen nem is láthattam... a nagyvárosokban van valami egységesen uniformizáló, és eleve külföldnek szóló - itt, a Váci utcán, Váci utcán... különösképpen...

a kirakatok ragyognak, mindenhol SALE - de érdekes módon nem is annyival drágábbak az árúcikkek, még leárazás nélkül sem, mint vidéken. A Katona József Színháznak megnézem a képeit. Valamikor hogy szerettem ide járni, most már azt se tudom, milyen darabok mennek (Katherina Blum tisztessége?!), a Hermes szobor most is vigyáz, az Anna presso is még a régi, valamikor az ifjú Hegedűs Géza (akkor még lehet, hogy "D" nélkül) egy tévéjáték felvétele közben itt itta már az 5. (igazi, gőzölgő) pressokávét, az elégedetlenkedő rendező ismétlést kérő instrukciója nyomán. Az út végén egy utcazenész trombitál "Az az egy fontos, legyetek jók most..." egy kisgyereknek, akit az apja tart az ölében , a zenész mellett meg az anya gyönyörködik a családjában, már nyúlnék is a fényképezőgépemért a táskába, olyan beszédes a jelenet, de már vége is a számnak, búcsúzkodnak: "gyertek holnap is " mondja a a zenész a távozó családnak, s még utánuk kiáltja: "de fényképezőgépet hozzatok!" jaj, de "béna" is vagyok, kezemben a géppel... De én azért, most is elő tudom hívni a jelenetet, gép, kép nélkül is! Sőt még a zenét is hallom:..

Legyünk jók... Ha tudunk! A többi nem számít.



aliz2. :: 2009. jan. 18. 23:33 :: még nincsenek kommentek :: Címkék: Budapest, foto, szineszek,



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése