2022. január 21., péntek

EGY ÚRI LÓCSISZÁRRAL TALÁLKOZTAM? 2010 JAN 21


...nem tudom, a hátam mögött suhant el, mindenesetre jócskán "bevert sárral"...

 autóban, volán mögött ülő, mással nem, csak a saját robogásával törődő... mai "lócsiszár"...(?)

........

városunk egyetlen  közlekedési lámpás kereszteződésén bár zöldet jelzett épp a lámpa, amikor befordultam a sarkon, de mire az átjáróhoz értem volna, kérdésessé vált, hogy átértem volna-e a túloldalra azalatt a néhány másodpercig, ami nekünk , gyalogosoknak van szánva, az autók, buszok és kamionok tömkelegében... nem mertem kockáztatni, esett is a hó, csupa latyak az út, még száraz időben is alig lehet átérni időben, nem hogy ebben a csúszós, havas, sáros bizonytalanságban.  Hiszen , mi is lenne, ha elcsúsznék közben... s már megindulna, rám az autós forgalom?.. . Jobb az óvatosság jelszóval továbbmentem a járdán, az alig néhány lépéssel arrébb levő (szimpla) zebrához, ott nem is jött semmi épp, balról, csak mikor középre értem, látom, hogy jobbról jön egy autós, aki nem nagyon akar lassitani, elengedni, illetve, mivel persze , hogy megálltam inkább én, - látom, hogy a vezetője észre se vehetett a volán mögül, hiszen a balkezében egy mobilt tartott a füléhez..., amiből szinte ki se látszott, csak a szőke hosszú haja,  hm.. S míg vártam, hogy elhaladjon előttem, a hátam mögül lefröcsköltek! egy időközben elrobogó , másik autó! igen az a bizonyos mai "lócsiszár", látni nem láthattam, amikor hátranéztem, csak a nagy sebességgel elrobogó  sötét kocsit. Hogy nagy sebességgel mehetett, azt onnan is érzékeltem, hogy olyan erővel csapódtak rám a sáros latyakcsöppek, hogy még éreztem is, és pontosan meg tudtam volna mondani, hova s hány fröccsent a világosdrapp műbőr bundám hátára. Amikor levetettem, akkor láthattam, hogy stimmel; jó nagy darabon, jó sok sáros csöpp. De hogy fogom letörölni?.. Átvitt értelemben, metaforikusan (már Arany János epilógus-leckéje nyomán is) könnyű, de mit tudok csinálni ezzel, itt? meg kell várni mig megszárad, s majd aztán...addigra tán a dühöm is elpárolog...  nem olyan nagy ügy. Talán mégis nagyobb ha valakit átvitt értelemben "sároznak be"...

másrészt, milyen szerencse, hogy csak az autó kerekei alól rámfröccsenő sár került rám, és nem én a kerekei alá, a sárba...

persze nagy kár, hogyha csak ilyen alternatívák vannak... és olyan , hogy másra (pláne gyalogosra) is figyelő autóvezető - alig...


aliz2. :: 2010. jan. 21. 20:51 :: még nincsenek kommentek 
Kategóriák: 
hétköznap :: Címkék: bosszusagepizodesetidojaraskozlekedesMAKÓ











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése