2022. január 26., szerda

JOBB AGYFÉLTEKÉS RAJZOLGATÁS 2013 JAN 25

 

nem is tudom, miért mentem el erre a jobbagyféltekés rajztanfolyamra...

az igaz, hogy egy ideje feltámadt bennem a vágy, hogy újra(!) rajzoljak, már szedegettem is elő papírokat, rajzeszközöket...

aztán láttam egy plakátot, amiben 4 napos tanfolyamot hirdetnek, s csak délutánonként, úgy tűnt épp kapóra jön...

...kikapcsolódni is, nem csak rajzolni, hiszen a jobb agyfélteke aktivál egy másik,  oldottabb tudatállapot... (ami egy ideje rámfér(ne)

aztán az első nap már éreztem ilyen "átkattanásokat", amikor rajz közben kezdtem úgy érezni magam, mint a gyerekek, mikor önfeledten rajzolgatnak (óvodás, kisiskolás lányom, kissé nyitott szájjal, kidugott nyelvvel), én meg - eszembe jutott mindig dudorásztam (volna) rajzolás közben általános iskolában (ha hagyták volna, talán ezért is pikkelt rám a rajztanárom, ő nem lehetett ennek a fajta rajzolásnak az előfutára), pedig olyankor, így lehet igazán jót csinálni, amikor csak úgy folyik a kezünkből minden, gondolkodás nélkül... mindenesetre erősen elgondolkodtató, hogy miért is érzed annyira jól magad, ha sikerül (olykor) nemgondolkodni! Ha másra nem, ez a jobbféltekés rajzolás - melléktermékként -erre biztos jó.



ez a kézrajz 2. ill. 3 napon készült... (3. napra esett a tónusozás, viszonylag jó fényben.. , hát nekem muszáj volt az ablakhoz költözni, olyan rosszul láttam a fényeket-árnyékokat, eszembe is jutott, hogy jókor járok én rajzolni, (alaptónusozás közben meg a kezem kapott görcsöt...), szomorú, hogy a test korlátairól mindig megfeledkezek... mit akarok én még 70 éves fejjel  "tanulni", (mint a jópap, holtig...?) ...

(persze... tudom, mit akarok!...majd lerajzolni az unokámat!)

addig meg , ez itt

egy művész (másolt)  portréja




meg magamat próbáltam lerajzolni,

bár nem sok köze lett hozzám, azt hiszem:





(persze, még nincs is befejezve... de azt hiszem, befejezetlenül is hagyom...):

(úgyis, én se vagyok befejezve...)

a túlrajzolással (mindenféle túl-lal sokszor elrontjuk a dolgokat.)


aliz2. :: 2013. jan. 25. 0:29 :: 7 komment :: Címkék: rajztanulás










3 megjegyzés:

  1. Ezet lehet elérni egy jobb agyféltekés rajzolássa? Megéri megtanulni. Szép rajzok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) azóta se csinálom --- nagyon lassú művelet!

      Törlés
  2. Nagy Simonné
    Nagyon jó! Teljesen felismerhető a kép. Nagyon ügyes!

    Gonda Julia
    elég jó rajznak túnik, de nemén... (ez csak egy technika)

    Nagy Simonné
    Technika ide vagy oda, de én az életben még hasonlót sem csináltam! Pedig lehet, hogy én is tudok rajzolni, csak nem tudok róla? 🙂

    VálaszTörlés