2022. február 14., hétfő

rejtélyek

 nem értem:

mikor hazajöttünk a deportálásból, Pesten, apám (további)  hozzátartozóival: anyjával, öccsével  vártuk vissza őt (hiába)

de mi a Continentál szállóban (Dohány u), illetve valami Iványinénál laktunk (ki Bajor Gizi rokona volt)

nagymama a Wesselény 55-ben lakhatott, a régi lakásukban , ahol  még teljes családként négyen (de nagybátyám se ott már)

én még emlékszem is a konyhára ahol tükörtojást sütött "mamaja",  a szobára, minek kerek asztalán mutatta apám gyerekrajzait, (ott térdepeltem a bordó bársony teritő mellettg), meg egy napos, szük de világos padlóröcsögéses helyiségre, ahol zongorázott....

nemrég jutott eszembe, hogy vajon miért nem lak(hat)tunk mi nála?!!!!

hm...

nagymama ekkor kb 70 éves volt... egy évvel később külföldre utazott nagybátyám után,,, (mi jóval előbb vissza Makóra) többé nem láttam a nagyanyámat, csak leveleztünk, (bár egyre kevesebbet látott) Amszterdamba......ott élt...mig fel nem lökte egy autó a járdaszélről 85 éves korában, akkoriban, mikor érettségiztem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése