2022. február 26., szombat

CSAK 10/20/100 ÉV MÚLVA NE EZ A DAL LEGYEN 2009 FEBR 26

 

( <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JvCtFDowRhI&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JvCtFDowRhI&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>  )

http://www.youtube.com/watch?v=JvCtFDowRhI&feature=related

Egy mosókonyhában jól kitaláltam én azt, hogy mi lesz,
azt, hogy majd mi lesz; lent párás háztetők - 
tíz évvel ezelőtt.
Egy mosókonyhában, szükséglakásban éjszaka volt, sötét, 
utcáról kaptam a fényt, de én tisztán láttam ott,
minden megvilágosodott:


Magamat láttam tíz év múlva itt,
hallottam ezt, a mostani dal hangjait,
és attól féltem: nehogy majd ez legyen,
csak tíz év múlva ne ez a dal legyen!
És attól féltem: nehogy majd így legyen,
csak tíz év múlva ne ez a dal legyen!

Egy mosókonyhába - bár kitaláltam és azt, hogy mi lesz,-
a jövőt kértem én, hogy bármit is akar,
ne, ne ez legyen a dal.
Egy mosókonyhából neki a világnak, mindegy az, hogy mi lesz,
az, hogy majd mi lesz, csak ne ez a dal legyen
túl, túl az éveken.

Magamat láttam tíz év múlva itt,
hallottam ezt, a mostani dal hangjait,
és attól féltem, nehogy majd ez legyen, 
csak tíz év múlva ne ez a dal legyen!
És attól féltem: nehogy majd így legyen,
csak tíz év múlva ne ez a dal legyen!


csak 20 év múlva ne ez a dal legyen!

csak 100 év múlva ne ez a dal legyen!"

(És mégis, addig, meghallgatnám akárhányszor..., és így az Ando Drommal- együtt Cseh Tamással, mint 14 éve, az 52. születésnapján, a Merlinben) ... és még mindig ez a dal..., amit már itt is legalább 10 évvel a születése után ad elő az Ando Drom, s láthatóan nagyon szívesen és örömmel hallgatja...ő is, a dal eredeti szerzője-előadója, az ünnepelt, mint az egész hallgatóság..., és mi is itt és most, miközben nem bánnánk, ha nem ugyanaz a dal lenne, amit hallgatunk..., de paradox módon épp azért is hallgatjuk szívesen a dalt, mert a dal sokmindent el tud "mondani", amit más (a szöveg önmagában!) sem!!!) Tehát tessék meghallgatni a dalt! (ne csak olvasni a szöveget) 

(ha valaki megtanítana rá, hogy tudnám beapplikálni a videot közvetlenül - s nem csak a linkjét - megköszönném...)





aliz2.
 :: 2009. febr. 26. 23:28 :: még nincsenek kommentek :: Címkék: dal


2 megjegyzés:

  1. Most is szívesen hallgattam ezt a dalt az Andro Drom előadásában, mint mindig.Köszönöm, hogy elhoztad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. direkt kikerestem (eredetileg még nem tudtam volna felrakni!!!)

      Törlés