2020. január 27., hétfő

ünnep:?

Auschwitz felszabadulását ünnepeljük, mi 75 éve történt,, ünnepelünk?, szerintem gyászolunk még mindig és joggal - apám,vagy 3 hóval előtte elpusztult, a bori erőltetett menetben, mi meg csak 4 hónappal később szabadultunk Therezinben... és milliók ottmaradtak Auschwitzban füstként..

s különben is, ahogy öregszem egyre kevésé bírom elviselni ezeket a dolgokat

ma 11 kor a múzeumban egy túlélő naplója 3 kötetes könyve bemutatója volt, nem tudtam elmenni (nem lehet véletlen)

úgy érzem túl vagyok telítve, képtelen vagyok már több  és mindig újra és újra előbukkanó borzalmat befogadni

beteltem

----

olvasom, hogy a ma rendhagyó történelem órát tartó Hárs Gábortól mikor megkérdezik hogy lehet túlélni, átélni ilyen traumát, érzelmileg feldolgozni, azt válaszolja : SEHOGY



én is ezt mondom

s egyre kevésbé lehet


5 megjegyzés:

  1. I.F: Ez így van. Rettenetesen szomorú vagyok.Tehetetlenül szomorú....szeretettel gondolok Rád.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm szépen, most nézem az auschwitzi közvetitést....

      Törlés
  2. P.G: Pontosan, ezt nem lehet feldolgozni. Azok akik konyvet irtak azt hittek ki tudjak magukbol irni. De nem. Erezheto, lathato. Szerintem, tudatosan vissza kellene tartanod magad. Dehat, azt meg hogyan lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mással foglalkozni, de előbb én is megcsinálom a könyvet apámról (páran bele is haltak, akik megirták a történteket, azt hiszem elég azt egyszer túlélni, másodszor már nem megy)

      Törlés