2020. január 18., szombat

jég

bemondják hogy nem elég vastag a jég a természetes vizeken, ezért inkább a mesterséges jeget látogassák a korcsolyázni akarók

eszembe jut , az én gyerekkoromban erre semmi lehetőség nem volt
14, 15 éves korom körül pedig nagyon korcsolyáztam volna

volt egy pörge orrú, kétélű korcsolyám (unokanővértől öröklött),amit rá kellett csavarozni a bakancsomra, kicsit lötyögött de ugyahogy megtette (általában soha semmim nem volt tökéletes, csak én akartam mindig az lenni)


néha a Petőfi park kis tó befagyott jegén korcsolyáztunk

egyszer meg emlékszem kimentem a síneken túlra, a bányatavakhoz, szerencsére nem mentem rá a jégre,  beszakadhatott volna, s  elég mély víz volt alatta

visszafordultam.....








(anyu mesélte, hogy egyszer mikor a Maros egész a töltés aljáig kiöntött,befagyott és a húga alatt betört, anyu ordított, így ki is mentették a hugát, majd a közelben levő Tettamanti házba  vitték megmelegedni....)

5 megjegyzés:

  1. G.I.A József A.utcán ahol most a Kaszinó van. Az udvarban volt jég ott lehetett korcsolyázni ha jól emlékszem én nem korcsolyáztam túl gyáva voltam

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. József A utcán Kaszinó? Miről beszélsz?

      Törlés
    2. G.I. ott van régen MHSz volt most kaszinó van nem olyan régen alakitották

      Törlés
    3. ja ,a Glorius vigadóról beszélsz, ott nem jártam, de a Petőfi park is a József A utcán van... egy udvaron elég kezdetleges pálya lehetett, s gondolom csak télviz idején, tehát nem MŰJÉG, egyszer azt hiszem a gimi udvart is fellocsolták ...🙂

      Törlés