2021. december 29., szerda

EGY FILM ILLATA 2007DEC 29

 

...még érzem... 

 éjszaka, jóval éjfél után tűzte műsorra az "Egy asszony illata" c. filmet a tv 2, hajnalig nézhettem tágra nyitott , csöppet sem álmosodó, de végig könnyes szemekkel. Magam sem értettem, miért... már J. A.-ra kellett gondolnom: "...ki érzéketlen , mint én, s kinek szeméből mégis könny pereg"...? nem, nem .. mint ahogy dehogyis volt érzéketlen a film főalakja, a megvakult, s csak látszólag kérgessé vált, csupa-ember nyugállományú ezredes, Al Pacino feledhetetlen alakitásában. Ő volt, lett különösen a film végére a vak, aki lát, aki arra döbbent rá, hogy nem élünk eléggé, pedig még a korlátozott élet is korlátlan lehetőségeket rejt - ha emberek vagyunk. És segithetünk másokon, mint ahogy más is rajtunk - talán épp abban, hogy életben maradhassunk, mindenek miatt és mindenek ellenére. Mert lehet tévedni, de lehet, kell, helyén valón cselekedni, jót tenni. Láthattunk példát minderre, a tapasztalatlan, az élet  dolgait  még nem jól látó,  de jószándékú fiú és a már nemlátó, és elkeseredetté váló középkorú vak férfi - kölcsönösen mentik meg egymást a film végére. "Nem aludtál el?" -kérdi lányom , nem , jó filmbe nem alszik bele az ember, akármikor is nézi. És itt is marad az "illata"...


aliz2. :: 2007. dec. 29. 17:17 :: még nincsenek kommentek :: Címkék: filmtevemusor



3 megjegyzés:

  1. Nekem is tetszik nagyon ez a film. Megnéztem többször is.Szerintem egyszer nem elég. Emlékszem Anyuval is láttam. Itt volt nálam, és ajánlottam neki, hogy nézzük meg együtt is. Neki is tetszett.

    VálaszTörlés
  2. 4 hozzászólás
    Domokos László
    Al Pacino remekül játszik benne,de minden filmben.Ő az én kedvencem.S az a tangó! feledhetetlen!
    Válasz6 é.
    Gonda Julia
    Leonard Cohen zenéjével!

    VálaszTörlés