2021. november 25., csütörtök

TANÁCSTALANSÁG 2008 NOV 16

 

2008. nov. 16.

tanács/talanság

azon gondolkodom, teljesen meddőn, hogy miért is nem lehet hasznosítani pláne átadni az u.n. tapasztalatainkat

azon, hogy tulajdonképpen még arra sincs, nem is lehet biztosíték, hogy mi magunk tudnánk hasznosítani a saját újrajátszható életünkben, ha lehetne ilyen

de hogy másnak átadhatatlanok, az biztos

mert minden változik, minden változó, pantha rei,

nincs két egyforma ember, hát még egyforma helyzet

kétszer nem léphetünk ugyanabba a folyóba (mert közben megváltozott a folyó, de mi is!)

minden pillanatunk egyedi színeket s egyedi összefüggéseket mutat

lehetnek általános, szabályszerű, ismétlődő, ismételhető tendenciák, de - mechanikusan -áthelyezhető "tapasztalatok" nem lehetnek

volt egy bölcs, széleslátókörű, világot járt nagybátyám, aki ontotta a tapasztalatait, tanácsait - mikről tudtam is, hogy bölcsek, helyén valóak, meg is hallgattam, elolvastam maratoni leveleiben őket, de már olvasásuk közben tudtam, jó, jó, szép, szép, de rám nem lehetnek érvényesek, én nem tudom, nem is akarom ezeket a tanácsokat megfogadni;

volt egy hasonlóan bölcs nagynéném, akivel mindenről tudtam beszélgetni, mindig meghallgatott, és értette is a problémáimat, de ha kimondva-kimondatlanul tanácsot kértem tőle - megoldásukra - csak annyit mondott:" ha rám hallgatsz, magadra hallgatsz!"

neki volt igaza, még akkor is, ha akkor hirtelen ezt elutasitásnak, elzárkózásnak, magamrahagyásnak vettem, s csalódottan többet vártam volna

de már rég tudom: neki volt igaza

csak magunk adhatjuk magunknak a legjobb, legalkalmasabb tanácsokat

vagy még magunk se....

és mégis, nagyon hiányoznak, a nagybátyám is, nagynéném is, a megfogadhatatlan vagy paradox (nem)tanácsaikkal - vagy inkább csak a rámfigyelő "meghallgatásaikkal" - hiszen ha van kinek elmondani, megfogalmazni a problémáinkat, az már legalább fél megoldás...

és mennyivel könnyebb "magamra hallgatni", ha már előtte valaki más (is) meghallgatott!

mostanra lettem igazán tanácstalan

(és "meghallgatós")


aliz2. :: 2008. nov. 16. 16:09 :: 5 komment :: Címkék: elmelkedes, kapcsolatok, rokonok





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése