2021. november 25., csütörtök

A MEGFÁZÁS MÉLYEBB OKAIRÓL 2012 NOV 25

 

..2012. nov. 25.

nahát, lehet még fokozni a rossz közérzetet - jelentem és egyre inkább szükségszerűnek és elkerülhetetlennek látom, hogy így beleestem ebbe a "kátyúba"... pedig nemigen szoktam "megfázni", pláne amióta nem tanítok, és nem kaphatom el a gyerekektől... nos, most ezt olvasom (utólagos) okulásul az "Út a teljességhez" ("A betegségek jelentése és jelentősége")c. könyvben (ez is R. Dahlke , és T. Dethlefsen) mind az influenza, mind a megfázás... konfliktusfeldolgozást fejez ki. A nátha mindig krizisszituációkban lép fel, amikor elegünk van valamiből.. túlterheltségnél, ...legitim okot keresünk, hogy visszahúzódhassunk, mert a szituáció túl sokat követel tőlünk. a menekülésvágy rejtett!, de a konfliktus szomatizálódik, testünk éli ki azt, hogy egyelőre elegünk van, kivonhatjuk magunkat a forgalomból, sajátmagunk felé fordulva... (így tehát célt ér a "lélek" kerülő úton?) fáj a fejünk, könnyezik a szemünk, senki se közelítsen hozzánk... tüsszögés is elhárítása a környezetnek... kaparós torokkal kommunikálni se lehet, duzzadt mandulákkal már nem tudunk mindent "lenyelni"! végtagok fájása a mozgást is redukálja...a probléma amitől szabadulni akarunk , majd agyonnyom épp az orrfolyással (ami nálam végre megindult,) tudunk szabadulni tőle! ez után megkönnyebbülhetünk... (én még nem tartok itt), mindenképp ez egy tisztulási folyamat, kimosódnak a mérgek, a problémák(!), megerősödve kerülünk ki belőle... Kurt Terpperwein (Mit árul el a beegséged?) is elgondolkodtat: a belső okokat illetően: a megfázás azt jelzi, hogy belsőleg hideggé váltam, hiányzik belőlem a melegség, mivel az értelmem, s nem a szívem szerint éltem. Rákényszerít, hogy foglalkozzam önmagammal, törődjek végre a magam dolgával, ne nyeljek le többé olyasmit, ami nem felel meg nekem. Tőlem idegen mércéhez igazodtam, valami ismeretlent fogadtam be. Ez az ismeretlen nincs összhangban velem. Legyengített. Hagytam, hogy számomra helytelen magatartásukkal mások megfertőzzenek. Most szembefordulok vele, mert nincs összhangban valódi énemmel, ellenkezőleg, meggyengíti. A megfázás tudomásomra hozta, hogy nem bízom önmagamban, nincs bátorságom ahhoz, hogy tulajdon lényemmel összhangban, helyesen cselekedjek. Testem kísérli meg megszabadulni ettől az "idegen"től. (!) Eddigi magatartásomra orroltam meg!!! azzal lettem torkig, hogy megtagadtam valódi , tulajdon lényemet! Most mindent ki akarok engedni magamból (kitüsszögni, kiköhögni, szabad folyást engedni neki) Amit tenni kell: Ki kellene tálalni mindazt, amit eddig elhallgatott! A betegnek sajátmagával kell foglalkozni! Csakis a saját dolgával törődni. Aki szereti önmagát, azt örökre elkerüli a hamis és idegen! A nátha megindítja a tisztulást, de aztán úgyis előbb-utóbb torkig leszünk mindennel...:( ... (én lehet, hogy gyors egymásutánban kétszer... most?:)

aliz2. :: 2012. nov. 25. 9:22 :: 5 komment :: Címkék: egészség, elmélkedés, könyv, pszichológia



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése