2021. november 20., szombat

ERDÉLYFOTÓK 2009 NOV 4

 

még a megnyitó előtt betértem, dolgaim (posta, táska-, cipőjavitó) intézése közben a Hagymaházba, hogy megnézzem a fotókiállitást, amire szép meghívót is kaptam


 


(méghozzá közöset lányommal a nagy borítékon, a címzésen, mindkettőnk neve szerepel; lányom viszont  határon túl, Újvidéken, én meg épp azért nem tudok menni pont a nyitóra, mert emailban épp azt jelezte, hogy 6-7 körül tud hivni a férje  számítógépéről (mobilon horribilis összeg lenne) - esténként szoktunk beszélni, kötetlenebb időben, de most  a saját gépe felmondta a szolgálatot, és be kell osztania férjével, aki lapzártás írásait késziti rajta... szóval megelőzöm a megnyitót... legalább tudom - suttyomban - látogatók bezavarása nélkül fotózni a fotókat... gondolom...)de aztán csak ezt az egyet készitem el: 

 



(Prágában és Szegeden is láttam már a képen látható szobort  - most itt ezt Kolozsvárról a Varga utcából , 2002-ből,(talán ez az eredeti(?) , és érdekesek a -mindenhonnan - ismerős későőszi faágak a szobor előtt...

aztán megérkezik a fotók alkotója is Gyenes Kálmán, tetszik neki a berendezés -  a képek mögött felsorakoztak a székek, várva a hallgatóságot a kiállítással egybekötött könyvbemutatóra, mindjárt hozzák is a frissen megjelent albumokat is... a fotóművész kérdi tőlem, hogy tetszenek -e a képek, nagyon - mondom (valóban!), már másodszorra nézem... sőt, mondom, a főhelyen levő fotót már korábban is láttam kiállításán, felejthetetlen ez a bácsi rajta:

később a széksorok mögötti kisasztalon elhelyezett albumokra pislantva látom, hogy ugyanez a jellegzetes fotó van a cimlapon... nem hiába, ezt a képet nem lehet elfelejteni

olyan mintha köszöntene - mondja a művész

nem kell beszélni a képekről, magukért beszélnek

épp a napokban hallottam félfüllel, André Kertész mondását, hogy milyen fontos, hogy rögzitsünk, ezt teszi a napló és a fotó - a fotó tulajdonképpen vizuális napló...

ezek a tájak, ezek az arcok "rögzitve" vannak

szembemennek az idővel, konzerválják... (meg)örökítik   (de kifejező ez a mi magyar nyelvünk is!)


aliz2. :: 2009. nov. 7. 4:52 :: még nincsenek kommentek :: Címkék: fotokkiallitasMAKOmuveszet





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése