2021. november 25., csütörtök

MAKÓ ÉS ASKELON ÉS...NOVI SAD 2010 NOV 26

 

"Féltem a zsinagógát Askelonban: jól ismerem, mert a makói templom másolata, megszólalásig. és ha féltem, Makót is féltem Askelonban" Most értem ide, a határhoz közeledve

lányom küldte ezt az smst, ma 13,00:48-kor, Szerbia határa felé közeledve - miközben Térey Protokoll c. könyvét olvasta (mint már tegnap is a Szeged-Budapest IC-én, csak akkor még hiába kértem tőle  ezt az ominózus, már "szabadon" beharangozott mondatot - de most, miközben én meg épp Makó(m) határához közeledtem... nagyon meghatott....

köszönöm, lyányom, aki már azóta Novi Sadra érkezett (egy újabb konferenciára), ahol viszont az ottani zsinagóga-   a makói neológra emlékeztet..

nincsenek határok....

legalábbis égiek - merthogy a makói neológ zsinagóga- a földön - már nem létezik (a novisadit állitólag az ottani lakosok élőláncot alkotva védték meg annak idején...)


aliz2. :: 2010. nov. 26. 18:02 :: még nincsenek kommentek :: Címkék: irodalomkapcsolatokkonyvlanyomutazasvallaszsidozsinagoga





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése