2021. november 17., szerda

SZINKRONICIZMUS 2011 NOV 16

 

megint kiderült , hogy nem megfelelő helyre, nem adekvátan küldöm a gondolataimat(?) most egy felesleges vitába keveredtem,  flora magyarnyelvű blojában, ahol kiderült , hogy ez az egész téma nem odavaló, és/mert 3-4 mondattal nem elintézhető.

a szinkronicizmusból indultam ki, tettem egy (örömteli) megjegyzést egy másik kommentre, aminek megközelitési módja az én fejemben is megfordult,- mert újabban tényleg egyre többször tapasztalom (ez jó)!

tegnap találtam azt a cikket a mélyebb valóságról, amit már, előbb el is kezdtem ide kivonatolni)-zárszónak is jó  a témához...

a bemásolt beszélgetés végére a cikket"csattanónak" szánom,

akit érdekel, (de kit nem érdekel vajon, hogy )miben élünk)... az olvassa el, ha több is ez itt mint "3-4 mondat": (és valószinű egy blogbejegyzés kereteit is feszegeti, de legalább bejegyzésként (és nem -offnak tűnő kommentként - de ha jól értelmezem, tulajdonképpen semmi se lehet -off, egy olyan világban , ami egy-séges, és minden mindennel összefügg benne! - legalább is a mélyben! -"a holografikus világegyetemben"))

(...a valóság mélyebb szintjein a teljes Világegyetem egységes egészet alkot, s benne minden mindennel összefügg)

Minden mindennel összefügg

Mivel minden mindennel összefügg, igazából értelmetlenné válik a Világegyetem jelenségeinek kategóriákba sorolása, mivel az összefüggő rendszert alkotó világunk semmiféle felosztással nem írható le....)


- (annyi szinkronicizmusba bukkanok újabban...lépten, nyomon,!:)

- szinkronicizmus = az érdeklődési területek közelsége?

-  a szinkronicizmus annál sokkal-de sokkal több... Jungnál nézz utána, de majd visszatérek rá!

- persze,a "raccourci" mindig nagyon pontatlan és lerövidítő, ismerem a jungi szinkronicitást, csak az a baj, hogy nehezen hiszek benne teljes mértékben... (franciául olvastam, így nehezen tudom szakszerűen magyarra ültetni)A neked írt válaszom röviden arra akart utalni, hogy hátha nem is a szinkronicitás, hanem egyszerűen az okozta a hasonló témák felbukkanását, hogy blogjaink érdeklődési szférája hasonló...
- találtam egy bejegyzést a szinkronicizmusról (a sok közül):
http://lineas.freeblog.hu/archives/2010/10/17/isteni_egybees%C3%A9sek/ - amiről irsz, az az egész és rész viszonyára világit rá... én az egészre próbáltam terelni a figyelmet!

-"az isteni egybeesések"-et talán könnyebb azoknak elfogadni, akik hívők maguk is... Ami nem az én esetem. Annak ellenére, hogy a mások elképzeléseit is tiszteletben tartom.-Szerinted talán a "véletlen" is a szinkronicitás megnyilvánulása? (pl. a skarabeus bogár ablaküvegre csapódása) Ezek szerint szinte mindenben "jeleket" kellene látnunk..

- kár hogy ilyen elutasitó vagy! van egy anekdota egy rabbi és egy ateista közt, a poén valami ilyesmi: abban az Istenben akiben maga nem hisz, én sem hiszek. előbb azt kellene tisztázni... hogy miben nem hiszel!:)mit értesz "hívő"-n?..nem minden véletlen szinkronicizmus, viszont nem lehet a szinkronicizmust véletlennek batatellizálni!és igenis: "jelképek erdején át visz az ember útja", Baudleairé is pl. biztos...:) és nem "elképzelések" ezek, és egyáltalán nem kell "tiszteletben tartanod..:) de győzködni se azt aki nem "hisz" benne... - (pl.statisztikailag vizsgálatokkal lehet igazolni hogy mikor több valaminek előfordulása mint a véletlen várható lenne... (parapszichológiai laborkutatások - ami teljesen független mindenfajta "hittől") - s hogy véletlen-e? valóban néha nehéz eldönteni, de MI AZ HOGY VÉLETLEN, egyes vélemények szerint nincsenek véletlenek, azaz semmi se véletlen!!! (attól, hogy nem "véljük" előre...:):(én jobb szeretem úgy látni a világot, ahol összetartoznak, egybecsengenek, felelnek egymásnak a dolgok..., éppen hogy igy tűnik értelmesnek, egységesnek - és nem esetlegesnek, véletlenszerűnek!!!)
- "én jobb szeretem úgy látni a világot, ahol összetartoznak, egybecsengenek, felelnek egymásnak a dolgok..., éppen hogy igy tűnik értelmesnek, egységesnek - és nem esetlegesnek, véletlenszerűnek!!!)" - mondod. A te kialakult világképedet teljes mértékben tiszteletben tartom - ennél jobbat nem mondhatok s nem értem, miben találsz "elutasító"-nak? Hogy ki a hívő? Aki egy teremtő erőben, gondolatban (principe créateur) hisz, akár istennek, akár másnak nevezi... De ez a téma már nagyon messzire elvezetne.

 -...és az miért (lenne) baj...? látod?ezt értem "elutasitáson"...:) (ha úgy tetszik - a te meghatározásod szerint - az egész mindenség teremtő erő(k) megnyilvánulása... és ez a jelenre is érvényes (és a jövőre is... (a zsidó vallásban Isten neve pl épp ezt jelenti, a létezést: "vagyok, aki vagyok", de a héberben az ige (itt a létige,) egyszerre múlt - jelen- jövő időt jelöl)De ez már tényleg messzire vezet...egyszerre valahogy önmagunkhoz is netán...(?) (ahogy "már a görögök" megmondták:Ismerd meg magad, hogy....) egyébként a szinkronicizmusra csak tényleg "véletlen" voltak abban a bejegyzésben Istenre utaló példák...annyi másfelé van, lehet...úgyhogy hagyjuk, valóban...:) (igazán nem vagyok "hittéritő":)

- nem "baj", hogy messze vezetne, hanem hogy a körbejárására sok idő és más keret kellene. Nem lehet ezt a nagy kérdést csak úgy 3-4 mondatban összecsapni...

- ez igaz, de kilépve ebből a körből és mégse... ajánlom még ezt az (3-4 mondatnál azért kicsit hosszabb) irást - ezt már szerencsére nem tőlem!:) , tegnap találtam "véletlenül" -(de ez IS lehetne némi magyarázat a szinkronicizmusra, meg a "valóságra" amiről talán a mindennapokban téves elképzeléseiNK vannak) (ill. általában másképp mutatkozik, pedig a mélyben ez az egy-ség (aminek egy megnyilatkozása lehet a szinkronicizmus is

http://www.friweb.hu/aranylaci/holoworld/holoworld.htm
(a korábbi kivonat:)
a valóság mélyebb szintjein a teljes Világegyetem egységes egészet alkot, s benne minden mindennel összefügg
Minden mindennel összefügg
Mivel minden mindennel összefügg, igazából értelmetlenné válik a Világegyetem jelenségeinek kategóriákba sorolása, mivel az összefüggő rendszert alkotó világunk semmiféle felosztással nem írható le.

A holografikus Világegyetemben az idő és a tér sem tekinthetők alapfogalmaknak. (Egyébként sem.) A helymeghatározásra tett mindenféle próbálkozás eleve kudarcra van ítélve olyan környezetben, ahol semmi sem válik igazából el semmitől
 
minden egyes emberi agy részét képezi a láthatatlan egésznek (V.Ö. : "kozmikus agy részei vagyunk"... -(az idézőjel arra utal, hogy ez a mondat nem a cikkből való, hanem egy jóval korábbi -ezzel egybecsengő-.... meglátás(om)..,
és a telepátia pusztán a holografikus szint elérését jelenti. Ugyanígy a telekinézis – a tárgyak mozgatása pusztán akaraterő segítségével – szintén elveszti rejtélyességét, hiszen az összehurkolódó mélyebb valóságban az adott személy és a tárgy eleve egy.
...számos vallási és misztikus élmény, többek közt a Világegyetemmel való transzcendens együvé tartozás érzése szintén a holografikus szint elérése lehet. A régi írásokban pontosan ugyanerre a mélyebb valóság elérésére gondolhattak, amikor a „kozmikus egység” érzéséről számoltak be. Nem véletlen hívták fel már évezredek óta figyelmünket arra az általános igazságra, hogy ha valaki meg akarja ismerni a Világegyetemet, először lépésként a következőt kell megtennie:
Ismerd meg önmagad!”
 
http://www.friweb.hu/aranylaci/holoworld/holoworld.htm

 
aliz2. :: 2011. nov. 16. 0:06 :: 13 komment :: Címkék: blogelmelkedes





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése