2021. augusztus 31., kedd

SZEPTEMBER 1 2010

 

szeptember 1

és nem megyek iskolába

nem mehetek, nem kell mennem, minek mennék...  variálhatom

ha jól számolom 12 évig mentem; diákként ,hozzávehetem az 5 éve egyetemet, az már 17 év - bár ott nem mindig szeptember 1-én kezdődött a tanév , hanem valamivel később - de még jócskán szeptemberben, és később is voltak különböző variációk, sokszor az első szeptemberi hétfő, ami ugyancsak nem épp szeptember 1-re esett, mindenesetre vagy 30 évig még  mint tanár is jártam iskolába szeptembertől. az összesen 47 év... az éveim túlnyomó többsége, a maradék mindössze 20. (bár az se semmi)

nem volt rossz iskolába járni, pláne így utólag és visszafelé nézve, mondhatom...

jó volt...

aztán az iskola is megváltozott, mint az egész társadalom körülötte, a változást érzékeltem már , mig iskolába jártam is... és nem is tetszett

de mégis, azt hiszem, a társadalomnak még mindig a legelfogadhatóbb szigete LEHET az iskola

a remény szigete.... mert az ifjúság mindig a remény

még akkor is, ha...., tudjuk, milyen nem reményteli jelenségek vannak az iskolákban is manapság (de mi lenne ez is, ha nem tükre a tágabb és durvuló kinti valóságnak)

de  minden újrakezdés, minden új tanévkezdés, minden szeptember 1 lehet(ne) a remény napja

boldog új (tan)évet!

és örüljön, aki még járhat iskolába!

....

és milyen jellemző és árulkodó: mennyire várom ezt a hiába várt szeptember 1-t, hiszen még csak augusztus 31 van! (jöttem rá, utólag) 

.....

http://lineas.freeblog.hu/archives/2007/09/01/szeptemberi_emlek/

 


aliz2. :: 2010. aug. 31. 0:34 :: 2 komment 
Kategóriák: 
naplószerűség :: Címkék: elmelkedesiskolatanitasvalosag




1 megjegyzés:

  1. 1. ZinczyKa (Válasz erre):
    2009. 08. 28. 12:37
    Milyen szép! ::)) Igencsak jól sikerült darab.

    2. ZinczyKa (Válasz erre):
    2009. 08. 29. 4:03
    Meg mertem volna esküdni rá, hogy ma reggel írtam ide. Hova tűnhetett? Azt írtam, hogy szép bejegyzés ::))

    3. aliz2. (Válasz erre):
    2009. 08. 29. 6:41
    minden meglett, megtaláltam- és vissza is raktam!
    (-moderáltam)
    komment nem vész el, még csak át se alakul! :)

    VálaszTörlés