2021. augusztus 28., szombat

Ó, A BALATON... 2009

 

nekem ma ott kellene lennem, a Balatonnál, Balatonlellén...

mint sok sok éven át, előbb anyukámmal, aztán a kislányommal...

a rokonaim meghivására

előbb anyukám huga, Magdi néni invitálására,

most a lányáéra: unokanővéremére, aki éppen Magyarországon van , Kanadából, rövid időre

jót beszélgethetnénk, gyönyörködhetnék a gyönyörú Balatonban, és még úszhattam is volna benne, ha...

...nem sértem föl a talpam  (a -rosszul- összecsukott, féligkiszuperált,(jaj, mér' nem már teljesen...!) ruhaszáritónak a kiálló vasába, beleakadva...)

hát akkor most (miután bekötöztem a lábam)  nézegetem, a régi emlékfotókat - jobb hiján - , és közben hallgatom az Ó, a Balatont... nosztalgiázva a  "régi nyarakon"

 bár a képek már a 70-es, 80-as, 90-es éveket idézik

anyukám és nagynéném és a társas üdülőbeliek -akkoriban még az üdülő kertjében volt a Balatonpart!


itt meg én volnék...

 


 

 és ime, pár év múlva: 1989-ben, megjelenik a parton új nemzedék - lyányom - de a kedvenc nagy-nagynéni kalapjában:



 és megjelennek a ragyogó szinek is, és "van már vitorláshajó " is! :





A Balaton kísértése 

Éjszakára puha ágy 

                puha ágy

                puha ágy.

 

Reggelire friss kalács,

                 friss kalács,

                 friss kalács.

 

Délutánra meleg víz,

                 hideg víz,

                 hullámzó.

 

Néha egy kis jégkrém, 

                      jégkrém,

                      málnaszörp.

 

De valami

mindig kísért;

akárhova mész,

friss vízszagot érzel.

 

És én mindig

arra ébredek,

hogy friss

vízszag kisért.

 

A Balaton már ilyen,

 már ilyen,

                 csak ilyen.

 

Legalábbis 1993. julius 22-én, (akkor 8 éves) lányom (verseménye) szerint.

 

és itt már 14 évesen, az 1999-es  Balaton partján, lángosevősen,  a rokonainkkal. Még Magdi néni is...

 



 ( lányom épp  most is a Balaton közelében van, Szigligeten JAKtáborban..., 10 napja meg Balatonfüreden... de a balatonlellei "régi nyarakra" biztos ő is különlegesen gondol  ... )



aliz2. :: 2009. aug. 27. 10:21 :: még nincsenek kommentek :: Címkék: emlekezesfotokkapcsolatoklanyomrokonokzene





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése