2021. augusztus 29., vasárnap

"CSAK EGY GÉP!" (?) 2011

 

azt hiszem, mindennek a meleg az oka..., mára már lehült ugyan az idő (meg én is), de tegnap este forrófejjel, óvatlanul csinálhattam azt, amit máskor nem csinálnék... de még a következményeit élem...

ahhoz képest, hogy minden nap írom ezeket a "friss" bejegyzéseket, talán nem is sejthető, hogy a gépem meglehetősen lelassult, a wordöt nem is igen tudom használni, (egyből ideírom, bár mindig is...)olyan lassan kezeli (hivja elő és menti) a dokumentumokat, hogy a rég meglévőket meg a küldeményeket is inkább le se töltöm, csak legfeljebb "megtekintem", pedig van készen jócskán dokumentum (mennyi szöveg!).... de a legtöbb bajom azzal van, hogy időnként (egyre gyakrabban ) elfogy a (C)lemezterületem, a 200MB-t megközelitve vagy alá is szállva, amivel már "biztonságosan nem lehet(ne) működtetni a gépet"... ilyenkor rákattintok arra a kis "lemezkarbantartó" mütyürre, ott lent, ami figyelmeztet erre, (hogy kevés vagy éppen nincs is üres lemezterületem) és erre valamiféle "lemezkarbantartást" csinál; valami rejtélyes módon tömörithet vagy varázsolhat -,  ami vagy elég, vagy nem, ... hogy elérjük a még "biztonságos" (kötéltáncos)  szintet.. (a "C"-ről már rég minden fotót a "D" lemezre raktam, és a lomtáram is üres... )

nos, tegnap" nem volt elég", amit a lemezkarbantartó magától csinált, amúgy is inkább csak kiszámolja, és  javasolja hogy  mit lehetne tenni ennyi és ennyi szabad lemezterület nyeréséhez, és egy meggondolatlan (forró?) pillanatomban, még csak nem is "tömörítettem ritkán használt fájlokat" hanem "továbblépve" töröltem a felkinált programokból egyet, rég, 2005-ben volt utoljára használva, és "ritkán" azaz azóta se, gondoltam, nem lehet belőle baj...de lett?! (valami ...acceleration - gyorsitást jelenthet , jutott eszembe utólag  - mikor  úgy is lassú a gépem!...) a telepités törlése közben  bezzeg milyen gyors is volt!, megkérdezte ugyan, hogy biztos akarom törölni? de ment is tovább, aztán meg gubanc..., valamit még kiírt , hogy vegyem ki az összes merevlemezt!!!(én? hogy? Hjaj!) aztán elsötétedés, majd rejtélyes kódszámok, s visszaállt, de közben valami trójai is előjött , kétszer is, meg rejtélyes hibajelölések a rendszernaplóban, meg az esemény-ben is (ott aztán azért nem lett, később semmi kiírás, figyelmeztetés, stb, mert egy idő után abbahagyta a nyomkövetést, mert a tűzfal nem engedett be valamit, én meg tartósitottam a tiltását (nem tudva, hogy mit is tiltok), de a legkellemetlenebb kiirás, az, hogy "lapozás közben a merevlemezen hiba történt"... meg hogy nem merem kikapcsolni a gépet, félve, hogy az újrainditáskor  plusz probléma lehet - mert amúgy működik - végre lementettem egy pendrivra a dokumentumokat ... remélve, hogy a pendrivon biztonságban is vannak (bár egyszer azt is kiirta a gép, hogy nem sikerült , csak adatvesztéssel a másolás..)

Ja, és mindez késő este kezdődik, lányom fél 12 körül hiv a  Szigligeti alkotóházból, JAKtáborból (délelőtt hallhattam az interjúját is onnan, a Társalgóban, meg már 2 napja is) -ő valamivel mégis megnyugtatott, miután rázúditottam a problémáim, erre gondolok azóta is, gyakran, s most is: "De anyu, hiszen az CSAK EGY GÉP!" ..tehát nem érdemes miatta izgulni (csakhogy a féltett dokumentumokat nem gép csinálta, éppenséggel lányomnak is vannak rajta szövegei, még évekkel ezelőttről (bár azt mondja megvan neki is, átvive a laptopjára - de kérdés, hogy minden-e...)

..délelőtt felhivtam a gépem mindenkori "karbantartóját", csak meaculpázásom panaszáradatom  után derülhetett ki, hogy a Börzsönyben van épp, túrán, aztán kértem én tanácsot, úton-útfélen...de sokkal nem lettem okosabb, amit ajánlottak, a törléshez, az már le van törölve... és holnap vasárnap.... Mindenesetre lementettem a dokumentumokat egy pendrivera... Közben azt találtam ki, hogy a mentett dokukat törölgetem le, és most, mig irom ezt, érdekes módon nem fogyni, hanem gyarapodni kezdett a szabad lemezterületem:(most 299)... csak ne kiabáljam el , pár perce 300 fölé is került picit...

(délben úgy mentem el otthonról, hogy nem mertem kikapcsolni a gépet, azalatt, eléggé lecsökkent a szabad terület... - néha úgy érzem, önálló életet él ez a gép... de kikapcsolni még mindig nem merem, azt végzetes lépésnek érezném, az újrainditás(élesztés) feltételezett nehézségei miatt... és zavar , hogy az eseménynapló nem működik.. hogy nem kisérik figyelmemmel a "tanzakciókat"(?),  , hogy mi zajlik a gépemen (tényleg, mi is zajlik?!).. pedig már olyan hűvös lett az idő...  lehiggadt...

az.

... érdekes, megint visszacsúszott 301-re... sőt megjelent újra egy bejegyzés az eseménynaplóban, igaz , hogy egy hibáról -de az most nem számit. a fő, hogy működik

úgy látszik ez a gép önjavitó!

....

nekem viszont megint szúr a szivem. (és nem vagyok gép.. bár azt hiszem a mi esetünkben is inkább gyógyulásról -mintsem gyógyításról lehet beszélni -  ha már..., a jó orvos is az öngyógyító erőket aktiválhatja, bár nem lehet az idők végetlenségéig.. az én 6 éves gépem már "öregnek számít!!?


aliz2. :: 2011. aug. 28. 0:21 :: még nincsenek kommentek :: Címkék: bosszusagelmelkedesesetlanyomszamitogep




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése