2021. augusztus 27., péntek

NEMZETKÖZI FILMFORGATÁSOK MAKÓN 2013

 


Van Makón egy video - és művészeti műhely, ahol gyerekek, egész fiatalok filmeznek, már évtizedek óta (annak idején lányom is tagja volt - ezen az immár archiv fotón az ő egyik filmjét forgatják, de még nem nemzetközi a stáb... (az operatőr azóta az tv2 operatőre):


...kb 10 éve szinte nemzetközivé szélesültek, fesztiválokat tartanak, és épp a napokban a 10. jubileumit. 
Zoom to Europe and Asia néven.


Az újságban is lehetett olvasni, hogy Makó utcáin mostanság mindennapos jelenség e fiatalokat filmezi látni...

nekem egyszer sikerült" kifogni", véletlenül: először csak azt tűnt föl, hogy a város emblematikus meztelen kisfiú szobrát, az "Öcsi"-t vajon miért öltöztette valaki föl...? (ráadásul ebben a kánikulában), aztán láttam, hogy fényképezőgépekkel körbesettenkedik, egy felvevőgépes fiú utasitására, aki az egészet filmreveszi,..







Kiváncsi lettem, milyen film készülhetett vajon ebből? meg amúgy is érdekeltek a filmjeik, elmentem hát a záró gálára, Nem bántam meg . Meglett ez a jelenet is -

és ezen kivül rengeteg jó kisfilmet láthattam, makói háttereinkkel. Igazán nagy élmény volt.

a szobros filmben a látott jelenet előzményeként a rövidfilm főalakja egy éjjel (valószinű álmában) körberohangálja a város minden szobrát (a Bartók szobor meg is szólal,- a fesztiváligazgató és műhelyvezető Czibolya Kálmán hangján, a múzeum előtti Megfáradt embernek vizet vagy valami italt ad, aztán végső állomásként a  Megriadt nő meztelen szobra következik, akire gondosan ráterit egy kiskabátot.

NO és (a poén - aminek forgatását láttam):másnap reggel ugyanez a kabát van a kisfiún. (a női szobor meg persze meztelen... (ilyen egy gondos anya) A film cime is ez: Mother

(eszembe is jutott  egy régi vicces definició, amit gyakran idézgettünk, mikor túlöltöztettem a lányom - a pullóver, az a ruhadarab, amit akkor ad az anya a gyerekére, mikor ő fázik) nos még a szobrok is..



volt még vicces de profi (spanyol kezdeményezésű) Almodovar parodia is (vagy inkább utánérzet?)...



meg egész művészi és elgondolkodtató meg nagyon vicces filmek

élmény volt...

az külön tetszett, hogy a legkülönbözőbb országokból jövő gyerekek együttesen hoztak létre alkotásokat! (képviselte magát Spanyolország, Görögország, Németország, Thaiföld, Dél-Korea, Vietnam, Erdély... Micsoda barátságok is születhettek a nagyszerű alkotások mellett! tetszik ez nekem... s mindez egy kis vidéki magyar városban... Minálunk! Bravo!!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése