2021. augusztus 30., hétfő

BÚCSÚ A NYÁRTÓL 2010

 

ma búcsúzott a meteorológiai nyár

én meg tőle...

körbebiciklizve "e kis vidéki várost"...

közben épp Attillát emlegette valaki a járdán,  hogy "Attila se lett öngyilkos"... a bakter ismerőse mondta, aki látta, hogy beakadt a kabátja... hát ilyen betyár a történelem is"... mondta - csak így: "attila",  ortopéd cipőjével bicegve tolva biciklijét  ... (hát igy él József Attila e kis vidéki városa utjain még mindig, mintha élne  "a jó makóiak" szivében - hiába is irta ezt a búcsúversét "elköszönő szelid szavait" 18 évesen..., mert itt maradt! - el is haladok a szobra előtt, meg a (róla elnevezett) gimi, meg a házak előtt, melyek emléktáblákkal őrzik egykori nyomát... sőt a Maros parton is - leheveredve egy nyugágyra "a jó makaiaiknak" ajánlott versének: a  "Megfáradt ember"-ének sorait morzsolgatom  (egymás mellett fekszünk: a folyó meg én,...a folyó csöndes, nagy nyugalmat görget,harmattá vált bennem a gond és teher;)az eget nézve,

 



 amire azért még nem  ültek ki a csillagok (homlokomra se, s a nyugodt Marosra se)  - mert még csak a déli órákban járunk, ebéd után, és egy gyors ötlettel vezérelve karikáztam csak ki, kitágitva a városi kirándulásom kereteit, egy igazivá, akárcsak hajdanán...

még jó idő van, nagyon is... kellemesen süt a Nap, de holnapra erős lehülést jósolnak, romlást; a térdem is jelzi ezt, ami olyan sokáig egyáltalán nem fájt , hogy azt hihettem végleg búcsút mondott nekem a fájása), de mégse, előre jelzi a hűvös időt, még mikor itt sincs (pár napja a derekam is megijesztett, az még finomabb szeizmográf lehet...)

de érzem én is, a lelkem is, már egy ideje, hogy vége a nyárnak...  már akkor is ezt érzem, amikor még tart...

reggel a postaládámban saját fotómat találtam; ami még augusztus 3-án készült, Balatonról jövet, az Intercityn,  s nem csak az IC hűtése miatt burkolóztam kiskabátba...,



de ma? már ("nemzeti") tanévnyitók  is vannak... a tanévkezdésből döbbentem rá mindig, hogy végérvényesen vége a nyárnak, és mindig rohantam le tanitás után, délután, a Maros partra, hogy pótoljam még (ősszel) amit (nyáron) elmulasztottam...

Hát most is ezt tettem.

Ezért is bicikliztem e hirtelen ötlettől vezérelve (de nagyon is bennem levő régi indittatásból, szinte reflexszerűen) a Maros partra, az én Marosomhoz...




lányom - a HÉVen utazva, Aquincum felé tartva felhivott,- miközben én is "utaztam" a biciklimen a város körül (ahogy tettük mi is óvodáskorában , ő a csomagtartón, és "kirándultunk" - jobb hiján - a város szélső-környező utcáiba), mondom búcsúzom a biciklimen a  nyártól, a várostól, holnap itt az ősz - azt mondja ő úgy hallja, hogy még vissza fog térni a nyár... hát akkor jó, az lesz a vénasszonyok nyara (duplán az enyém) nem is kell akkor még  búcsúzni...

legalábbis nem kell véglegesen, lesz még egy kis prolongálás, remélhetően... 



aliz2. :: 2010. aug. 30. 0:52 :: 5 komment :: Címkék: elmelkedesemlekezesepizodidojarasJÓZSEFMAKÓmultvers










2 megjegyzés:

  1. hm... ezt találtam:
    timeea.freeblog.hu
    az augusztus 31-i bejegyzése mintha majdnem "ugyanerről" szólna, (pandantként)mint az én nyárvégi gondolataim
    - csak jópár évtizeddel fiatalabban -, az elmulasztott nyári lehetőségekről, amikre mindig nyárvégén, ("sulikezdéskor") döbbenünk rá..
    "...Nyár elején annyi tervem van, amikor pedig sulikezdés van rájövök, hogy annyi időm lett volna mindet megvalósítani és mégsem tudtam. Miért van az hogy a sok tervezgetésből, gyakran a felét se valósítjuk meg? Pedig én tényleg akartam. És mégis. Attól félek, hogy a megannyi álmom közül nem fog egyiksem teljesülni. Most még fiatal vagyok és optimistán látom a jövőmet. Tudom, hogy mit akarok és hogyan kell megszereznem. De hogyha úgy fogok járni mint a nyaraimmal akkor mi lesz velem?"...

    szerencsére optimistán és tettrekészen zárul a bejegyzés!:)

    VálaszTörlés