2022. július 31., vasárnap

az emberek halnak...

 Az istenek halnak, az ember él" ?- jutott eszembe ma (egy újabb halálhír hallatán) tagadóan a babitsi (József Attila elitélő kritikája miatt is híressé, hírhedtté(?) váló kötetcím . no nem !

az emberek halnak, Isten él...

********

most V. J.-t hallottam, ő lett a soros...

először azt mondtam, nem ismerem ...

dehogynem... az utcánk elején lakott, rendőr volt,

hát persze.. a Gyarmati cukrászdában kerülgettük egymást mindig éltető kávénkkal, évődött is vele, kedvesen...

milyen kedves volt, mire megőszült teljesen...

fiatalon feketehajú, kifejezetten jóképű ,szigorú rendőr...mikor egyszer 8 óra előtt a gimibe rohanva , késéstől tartva, áthajtottam a Szegedi utcai iskola átjáróján, gyanútlanul, nagyon rámszólt, hogy "tanárnő létemre..."....De igaza volt! a Gyerekeké az elsőbbség minden körülmény között, jobban is vigyázhattam volna ,(de hát fiatalon -szélvész kisasszonyként - mindig rohantam...)

(A lányát tanítottam  a gimiben egyébként...)

öreg korára, levéve a rendőri egyenruhát megenyhült, és mosolygós, kedves ember lett, kifejezetten barátságos, kedves... de nem csak felszínesen, belülről...szívből....

igazán nagyon sajnálom!...


egyre többen hagynak itt....

az emberek halnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése