2022. július 31., vasárnap

egynegyedrész...

 P.J. előadást tartott a honismereti körön, és egyetlen unokája segétkezett neki a projektor kezelésében


ott ült mellette, szép, izmos, karakteres fiú, már az összejövetel előtt is feltúnt nekem, odasúgtam, mikor bemutatta a nagyapja, hogy legalább megismertük, ismertem a nagyanyját...

aki fiatalon meghalt...

a fiú nem is ismerte...

kérdeztem tőle, hát a dédanyjáról tud-e

nemigen

de azt tudta, hogy zsidók voltak... ( nagyapa miépes önkormányzati képviselő volt..jelenleg is - szeretett felesége ellenére - fel-feltörő antiszemita beütésekkel))

mondom az unokának, ott van eltemetve, anyukám közelében a dédanyja, egyszer kimehetne a temetőbe

már volt... mondta (megnyugodtam)

nagyon szép nagyanyád volt!

.... hallott róla!

---

ez a fiú Hitler szerint halálra lett volna ítélve!!!! (hiszen az egyik nagyszülője - ő is tudta! - zsidó

(vagy miniszterelnökünk elhiresült, félreértelmezett(?) kifejezésével:csak "kevert fajú"?!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése