2021. szeptember 21., kedd

AZ OLVASÁS ÉJSZAKÁJÁRA 2013

  

már mindenféle éjszakák vannak: múzeumok éjszakája, könyvtáraké... van ebben valami sejtelem: akkor menni ezekre a helyekre, amikor egyébként zárva vannak

node ez a mostani: az olvasás éjszakája.. nyitott kapukat, azaz éjszakákat dönget, legalábbis az én képzeteim szerint. Mert számomra mindig is az éjszaka volt az olvasás legfőbb időszaka (még a tankönyveké is a vizsgaidőszakban), nem beszélve az Europa Zsebkönyvekről, meg a Modern Könyvtár darabjairól, amik pl kezdőtanárkoromban egy-egy éjszaka kitátrták a világot...(hiába voltam nappal egy "poros kisváros tanára', éjjel világpolgár, nagy szellemekkel találkoztam, földrészeket átutazva -és aztán talán nappal ettől egy kicsit tágabb perspektivát és asszociációkat nyújtva s tudtam tanitani... ha talán a kelleténél álmosabban i?)de feltöltött az irodalom, aminek szeretetét hogy is tudtam volna továbbadni, ha nincsenek mögötte(m) az éjszaka olvasmányélményei...

no most viszont kikiáltották ezt az olvasás éjszakáját is, kikerült az olvasás intimitásából az esemény... lányom , aki ugyanabba a gimibe járt, vagy 40 évvel később, mint amibe én, s mint ahol tanitottam az irodalmat. (olykor ő is bent volt az óráimon, ott hallott József Attilákat, Radnótikat, és saját utólagos bevallása szerint az ő hatásukra kezdett el irni "komoly" verseket már kisgyerekkorában... most hogy hivatalosan is " felnőtt"költő lett (nem csak afféle gyerekszinész akarom mondani -költő, meghívták (volna) a gimibe diszvendégnek, de épp a saját pici gyereke (kisunokám) illetve utazási nehézségek miatt nem tudott jönni, csak üzenetet meg verseket )küldött, mint olvasom a Délmagyarban is:"

"A rendezvényre szerették volna meghívni az iskola egykori diákját, Turi Tímeát, aki a költői pályán már szép sikereket ért el. Tímea (...) nem tudott hazajönni, de felolvasták az erre az alkalomra írt köszöntőjét. Levelében hangsúlyozta az olvasás magányos tevékenységének közösségi eseménnyé tételét, hisz az este az olvasókat az olvasókkal kötötte össze."

de  épp erre az eseményre, az olvasás éjszakájára készitettek (korábban) rövid filmet fiatal szerzőkről, s köztük róla is , (egy irótársnővel) - ami időközben felkerült a netre is, ime:

VIDEO



volt Makón a Kincskereső könyvesbolt előtt is - és épp volt tanitványaimnak (Bodzsár Erzsikének, Rozsnyai Jánosnak)- könyvbemutatója, irodalmi beszélgetése

El is mentem volna, ha nem épp akkor kellett volna mennem a szemorvoshoz kontrollra,

A szemünkre pedig muszáj vigyázni! (az olvasás éjszakáján is)

Mert hogy is (mivel is) olvashatnák különben ...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése