2020. március 3., kedd

letelepitett irodalmi körünk

irodalm körünk jelentősen bővült, olyannyira hogy el se férünk egy asztal körül, miután kiszoritottak bennünket fenti kishelyünról , (csak nem a műköröm tanfolyam miatt? mert ahhoz nem is kellenének a végre ottani polcra rakott könyvek) le, hátra a könyvtár végébe kerültünk, de nyitott helyre...itt aztán van könyv jócskán, de az utca is, aminek egyből hátat is forditottam, ne zavarjon....


most a történelmi regény volt a kiindulópont
ez a téma engem hidegen hagy
bár érdekes vetületei merültek fel, és merevségem tompult irányukba..
(pláne, hogy 1470-től számolhatom most már őseimet (Germánián, Velencén,, Prágán stb át)...

igen, azt én is tudom, hogy fontos lenne mindig az adott korba hitelesen visszahelyezkedni (tehát anakronizmusokat kizárni)...

aztán olvasgattunk, sajátokat,verseket, szentimentálisakat, sok szó volt bennük, több a kelleténél és nem túl jók, én a a ma délutáni napozás közben frissen firkantottakkal álltam elő, s akkor döbentem rá , mikor hallom, hogy megint? mert két hónapja is már azt hittem kiüresedtem és villanyoltás után jöttek a sorok (akkor mint egy automatikus irás) most meg a napon, az utcán, egy padon- sajnos közhelyes is, az jó ellenszerének, ha irodalmi példákat rakok bele (Babits , Algernon - node mi az  a vagy 7 versszakhoz képest?) elszomorodtam, mindig eredetibbnek hiszem magam, mint amilyen vagyok (??) Azt mondták pár közhely nem árt, mert elkerülhetetlen, de lehet hogy csak vigaszból, szerintem igenis egy vers nem tűr közhelyeket, ahogy nem tűrhet kopott szavakat sem!

már megint elütöttem a dolgot azzal, hogy mik ezek......  ezzel bagatellizálom,de szeretnék jobb lenni 77 éves fejjel,s nem csak a tanári erényemet felhasználni :)

s ráadásul hallottam pár olyan fogalmat, amit korábban nem.... (eugenika, Ghost writer,...)

de jó volt, summa summarum... szeretek ide járni..)
látszik a fotón is, nemde, somolygok, jóizűen,... :)

legközelebb kisprózát viszek, annak inkább van terepe (s egy már egyértelműen tetszett is, egyszer...:) ott talán nem olyan feltűnőek a "közhelyek"se ?

lehet, hogy jobbak a prózáim, azok a kis történeteim?

(idézgette is valaki, a blogomból)


10 megjegyzés:

  1. T.G: sok jó ember kis helyen, nagy kirakatban is elfér

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. azért én jobban szeretek levegősebben....mint egymás hegyén-hátán

      Törlés
  2. V.K. Jó kis vallomás; megosztottam volna ÍRÁSNAPLÓ nevű csoportomban.
    UTÓIRAT : nekem már két hónapja nem megy a versírás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem pár nap kihagyásaim vannak, olyankor megijedek, s aztán nagy erővel újrakezdődik ... de most elbizonytalanodtam jó (ez) egyáltalán? (egyébként meg évtiezedekig nem irtam verset, újabban csak pár éve...az egy különleges állapot...) (túcsorduló)

      Törlés
    2. Megoszthatóvá tettem a bejegyzést :)

      Törlés
    3. V.K. Köszönöm, már meg is osztottam.
      Bennem első börtönöm évei alatt szakadt meg a költő, 1976-1978 között. Magam is csak évtizedek múltán próbálkoztam újra költeni.
      Tavaly a füredi Költőversenyen oklevelet kaptam, de annak titka és némi pikantériája van. :)

      Törlés
    4. nálam azt hiszem a férjhezmenésem szakitotta meg :) (az is egyfajta börtön!? :)

      Törlés
  3. I.B. a vers nem tűr közhelyeket" - bizony, nem! Mert akkor nem gondolat, csak barkácsolás, (esetleg) silány anyagból! b.i.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na azért ezt kikérem magamnak :) erről volt szó: http://aliz-napok.blogspot.com/2020/03/kiultem-napra.html

      Törlés