2020. március 16., hétfő

kimerészkedtem....eszkaláció 11

kibújtam... kimerészkedtem...

egy megváltozott világba

postára akartam menni a nyugdíjamért, pár csekket is befizetni egyúttal, meg a postafiókomat... nomeg drogériába, patikába, élelmiszerboltba menni, hát ez túl sok lett volna, egyszerre

a kispostáról kiküldtek, a maszkos, kesztyűs kisasszony, mert rajtam kívül is volt bent egy páciens (ki is mentem, jó sokáig, addig vártam a napon)

ha tudom, hogy  ez lesz, biztos befizetem előbb a pf díjat, hát nem tudhattuk, mondja a kisasszony a szájmaszkjában, reméli, hogy vége lesz, hát remélem én is,,hogy megélem, mondom, visszaadott pénzt, s utána mintha a kesztyűs kezét is megfertőtlenítette volna valamivel (hát őrület)... mondom, otthon kéne ülnöm, 77 vagyok...hát ha muszáj, valamit elintézni csináljam,  de aztán gyorsan menjek haza, bűcsúzóul öregségem tudatában majdnem lesziáztam...:)

a drogériában rengetegen voltunk, elhasznált volt a levegő, bár az ajtó nyitva, folyton kerülgettük egymást, korábban még többen lehettek, azt éreztük, és semmi fertőtlenítő a nyomukban
állítólag délben jött, de még a polcra se tudták rakni, elfogyott... na majd a jövő héten...(elérhetetlen idő ez most...)

vettem wc papirt (2 gurigát) 100-as pzs--t s c vitamint, nívea krémet, folyékony szappant , babát (mivel nem volt. amit mindig is szoktam, a fertőtlenítő...)

a pénztárosnő törölgette a szemét,, már mikor fizettem, láttam, hogy piros az orra és szája környéke

remélem csak megfázott, s remélem azt se kaptam el tőle

haza siettem

ittam egy kávét (az még volt itthon)

meg ettem egy fél narancsot (még van egy)

s most hallgatom a semmitmondó operatív bizottságot arról hogy megváltozott a helyzet.... új szakaszba léptünk

észrevettem!

**

öregembert nem láttam, csak egyet, aki mindig minden orgánumon ott van, sajnálkozott is, de vidám volt, mint mindig, ment a hagymaházba visszaváltani egy dobkoncertre befizetett jegye árát, utána még láttam a főtéri női ruhabolt kirakatát nézte elmélyülten.... nem sietett haza

***

aztán visszamerészkedtem, a nagy posta előtt most is álltak, még többen , tisztes távolságra egymástól libasorban

egy 74 éves kortárs , ügyvéd, még mindig dolgozik.... nemhogy kint tartózkodik (pedig neki a családja is a városban)

nem várakoztam, úgy tűnt a patika előtt most kevesebben vannak, azért kellett várnom, összeszedegettem egy csomó igényt, levegőbe írt recepteket, meg fejből...kis zacskóba rakattam,

irány a Spar, ha nincsenek sokan, s  nem voltak sokan, viszont a polcok egy része is teljesen ki volt ürítve, igy estére.. vészhelyzetben...

azért aránylag jól bevásároltam, önkiszolgáló résznél fizettem, közben egy ázsiai külsejű szép lány elviharzott mellettem, majd elsodorta a kocsim, remélem nem Kinából, Koráeából jött.... mindig van valami..

kifele menet a földre szórtam a kis zacskós orvosságomat

a 3-4. szatyorba szorított elemózsiám csak úgy tudtam elszállítani, hogy odatoltam a kocsiban a biciklikosaramhoz, majd vissza az üres kocsit...

lányom visszafelé is hívott, oda is, mostanában többet aggódik miattam, mint kéne

de remélem megnyugtattam, egy hétig biztos nem halok éhen

az ebédszállitást meg megoldom (azt egyébként is lehetne)

és most olvasom egy közeli kisbolt vállalja hogy házhoz szállítja az élelmet is 60 fölöttieknek

már csak a nyugdíjam kell felvennem meg csekkeket befizetnem és maradok nyugton a fenekemen

(remélem, még nem kaptam el semmit:)



3 megjegyzés:

  1. T.M. Kedves Gonda Julia! Pont ezért ajánlottam aktivistánk segítségét! Anita Esser megoldja! Kerüljük a felesleges kockázatot!

    VálaszTörlés
  2. J.J. Jutka Joó
    Kedves Tanárnő! Szivesen segítek! Privatban beszéljünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon kedves vagy, köszönöm, de azóta felvettem a nyugdijam is, és rájöttem, nincs vész, étteremből lehet ebédet rendelni,meg van olyan kisbolt, ami kiszállit, de most egy ideig elvagyok... :(de majd szólok, ha lenne valami...🙂 messingeren... NAgyon szépen köszönöm. De mindenkinek vigyázni kell magára!!!

      Törlés