2020. március 2., hétfő

kiültem a Napra

A (babitsi) nagy hír
(nem az ősz
hanem) a napsütés

de minden múlandó
már tudjuk  -

mégis örülj az újnak!
addig, amig van

***

Kiülök a napra
melegedni
feledkezni

tényleg jó
nem gondolni
semmire

csak lenni

***

Kuporodnak soraim
majdnem algernoni módra
mert az alapképlet övé
adjatok virágot neki

mindörökké

***

Ballagnak az öregek
otthonról kikászálódnak
viszik szatyraikat
s nehéz önmagukat

nem néznek jobbra
se balra
csak előre

már csak előre

***

A gyerekek
gyülekeznek
egy halomba


biciklijük fának támasztva
a pad támlájára ülnek
a többiek
elállják az utat

Övék a világ!

Tudják.

***

Rövid ideig süt a nap
s már apró szél borzolja

Ki van számitva időm
minden perce

minden napja

***

Egy fa vet árnyékot padomra
Arrébb üljek? Maradok.
Mindjárt nyomulnak
az árnyak úgyis

egy halomba...

***

Már a madarak is csivitelnek
valahol láthatatlanul mögöttem
a kék ég alatt

Az ég nekik is
kéklik
ha közel a tavasz
s dalukkal megköszönik

maradj, maradj!

***

A sáros tócsa előttem
azt jelzi
nem rég eshetett

s gondolom fog is ezután
ne legyünk önfeledtek
egy kis nap mián

fog még esni....

***

2 megjegyzés:

  1. Ebbe a versbe milyen sok szép gondolat belefért. Mint egy hosszú napba.
    Rég olvashattunk ilyen hosszabb lélegzetű verset a blogodon. Engem megnyugtatott, elandalított, szívemig ért, éppúgy mint ahogy a négysorosok (is).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon köszönöm, ez épp most NAGYON jókor jött (tegnap irtam pár percc alatt,tényleg egy napos padon ülve,amit láttam, éreztem, gondoltam...szimultán :)

      Törlés