2019. május 15., szerda

nagyszülők


annyira sovány voltam és lapos hasú, hogy az apósom hónapokig el se hitte , hogy az Unokája nő a hasamban(tekintettel előrehaladott, 41 éves koromra. ami akkoriban annak számitott,különösen az  ő köreiben Csak legutoljára, a kórházban, a halálos ágyán , mikor már a félidőn is jócskán túl voltam, mosolyodott el, s mondta: most már elhiszi,úgy érzem nyugodtabban és elégedetten halt így meg , ezzel a tudattal (bár már volt három fiú és egy lányunokája, nade mégis.....)


anyósom is mondogatta, hogy ne csodálkozzak, ha nem látják rajtam a terhességet, hiszen sok nőnek terhesség nélkül is van akkora pocakja, mint nekem az első hónapokban

de mikor én első perctől kezdve érzékeltem...

így nem esett jól...

egyébként a biztos jel az első mozgás -olyan volt mint belűlről egy simogatás vagy csiklandozás - épp náluk, a kis szobában a kanapéjukon esett meg,  




















eleinte sokat segített anyósom a kisgyerek körül de hamar lett egy másik (fiú) unokája is aki lekötötte a figyelmét, aztán meg nem soká ő is beteg lett, s hamarosan meghalt

de van még egy olyan fénykép, lányom olyan 3 éves lehet rajta, amin látható mindkét nagyanyjával (anyu ekkor már beteg volt, látszik is némileg rajta) Ő hamarabb el is ment...., mikor lányom 4 éves volt



végül is lányomnak 8 éves korától nem volt  egy nagyszülője se (sőt nem sokkal ezután apja se)

anyai nagyapja (az én apám) pont születése előtt 40(!) évvel...."ment el"... na nem
 szépítgessük a dolgot ., lett megölve valahol Szerbiában!

(most döbbentem rá, hogy szegény kislányom nagyszülők nélkül is nőtt fel.... s hogy csak én voltam a háttérben egyenes felmenő...)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése