2019. május 19., vasárnap

...aki elment

meghalt valaki, alig 60 évesen, hirtelen agyvérzésben. Reggel összeesett,este már halott. teljesen váratlanul. Valamiért visszament a lakásba reggel, s akkor....

engem nagyon megrendített. Mikor régebben találkoztunk, mindig az anyukája hogyléte felől érdeklődtem,aki magyar tanárom, majd pedig kollégám volt...Egyre összébb ment... végül el fogyott....Aztán később csak vele, hosszú idő után, nagyon lefogyott, betegség miatt, de már jól volt!Aztán megint később, boldog, unokát vért...a kisebb lányától, Meg is lett az unoka, s nem sokkal később, most, elment ő....

társaságban jött föl a halálhíre

közölték velem, hogy nem őt, hanem a környezetét kell sajnálni, akiket itt hagyott, mert őt várja a mennyországban az anyukája, apukája...stb...Na hát hogy ki várja s hol, hol van az a mennyország erről nem tudhatunk semmi biztosat - szerintem,de amikor valaki azt mondta, hogy ő már boldog, mert ledobta magáról a testi korlátokat, felcsattantam, ne tartsunk már örömünnepet valaki halálakor (bár kiderült hogy bizonyos kulturákban így is van(?)

elképestzó, én úgy gondolom, őt is sajnálni kell, aki itt hagyja azokat akiket szeret, elszakad lányaitól fiától, unokájától... nem élvezheti a nagymamaságát

a mi nagyymamánk viszont azt is közölte, hogy ha valaki felnevelte a gyerekeit, akkor már elmehet, nyugodt szívvel....

hét nem is tudom mit gondoljak, ezek után már szót se szóltam (pedig engem ez az általános nyugodjon békében is irritál, ne nyugodjon, ha még élhetne...)

én gondolkodnék helytelenül?aki sajnálja azt is aki, elmegy? s akárhány évesen is (mint most pl a 104. éves Hermann Wouk)






23 megjegyzés:

  1. Gy.K. A halál ehhez a világhoz tartozik, ahhoz pedig az élet...,onnan még senki sem halt le ide...., ez egy átlépés..., Jézus azt mondta, hogy alvás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. alvás közben nem tudunk magunkról

      Törlés
    2. GY.K. Alvás innen nézve.... ott már mindent tudunk

      Törlés
    3. vagy ki tudja....reméljük

      Törlés
    4. Gy.K. Van aki tudja...., elég sokan ...:

      Törlés
    5. én is volt, amikor tudni véltem, de sajnos kissé szkeptikus lettem azóta (mint előtte, ha nem is annyira tán ) én nem mernék ilyen határozottan állitani semmit

      Törlés
  2. Gy. K. https://www.youtube.com/watch?v=TuUJA_ZPGl4&feature=share... Érdemes meghallgatni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ezeket ismerem! sőt nekem is volt, de ez nem bizonyiték.... túl közeliek!

      Törlés
    2. K.GY. Jézus a bizonyíték....:)

      Törlés
    3. mármint az élethez is

      Törlés
    4. ő sem szerintem, utána még senki sem támadt fel

      Törlés
    5. H.M.M. Pedig azt mondjak itt Izraelben egyszer valakinek sikerult (bocs morbid vagyok de Jezusra gondoltam)

      Törlés
    6. hát ezt mondom én is, de hogy csak neki

      Törlés
  3. Válaszok
    1. szerintem könnyebb , nekem is volt jó pár könnyű évem (vagy 10...:) jó lenne újra az az állapot....de nem rajtam múlt

      Törlés
  4. E.M. Ha valaki elmegy nagyon hiányzik a családnak, viszont Őt is sajnálom, hogy nem tudta sokáig élvezni a boldog nagymamaságát. Veszteség mindenkinek, ez kérdés sem lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. erről van szó, engem felháboritott ez a részvétlenség az elmenő iránt! nem is értem...neki legalább úgy "kijárna"

      Törlés
    2. E.M. érthetetlen, felháborító. Az én édesanyám nyolcvan felett ment el, azóta is érezzük a hiányát. Imádta a dédunokáit és ők is a dédit. Minél tovább maradjon a családban mindenki, szükség van nagyon rájuk!

      Törlés
    3. Az én anyukám is 80-on túl, már 30 éve , és szinte nincs nap, hogy ne gondolnék rá... ő is imádta az unokáját, de csak 4 évig, örülök, hogy addig is, de fáj hogy csak addig!

      Törlés