2019. május 6., hétfő

forditva


Igen, azt hiszem, lányom szívós munkával dolgozta le, amit tőlem esetleg tanulhatott volna

mindent elkövetett, hogy ne az én elveim szerint éljen

ki tudja, mivel értem el azt a velem ellenkező hatást , de elértem, maximálisan,talán magától történt igy (általában a gyerekek mindig ellentmondanak a szüleiknek - csakazértis)

talán ha épp az ellenkezőjét tanítottam volna, azaz mutattam volna, - mert sose tanítottam a szó hagyományos értelmében semmire -....szóval akkor annak ellenkezőjét tette volna

egyébként már gyermekkorában rájöttem, erre a cselre, hogy épp az ellenkezőjét kell mondani annak, amit el akarok érni nála, úgy meg is lesz

de hogy az őszinteség metaforája épp a kiszedett szemöldök lesz (fordiva) ezt sose gondoltam volna!

de lásd legutóbbi tárcáját, a z ÉS-ben,https://www.es.hu/ci…/2019-05-03/turi-timea/a-szemoldok.html ime: minden forditva van:): mellesleg ragyogóan tehát elhitetően  megirva:)

a számba adott szavak pedig csupa közhelybölcsességek :

(De szerintem, még mindig ezt vallom igaznak, ha nem is ennyire lecsupaszítva (ilyen katonás lett volna a stilusom, nekem, aki mindenben mindig kételkedek és ingatag vagyok?)

 "...anyámtól a legfontosabb útravalóként azt kaptam, hogy a dolgok úgy jók, ahogy vannak, A természet jobban tudja a dolgokat. A problémák maguktól megoldódnak. Mindig az első ötlet a legjobb,.

Hát nem"

(minderre)


úgy érzem, a lányom "leirt" - duplán!


szép anyáknapi ajándék nem mondom :) a falrahányt borsóink....:)


azt értem én, hogy mit akar mondani az én lányom szemben az én "vaskalaposságommal"

a "légy önmagad" nem múlt (s jelen) hanem jövő idejű értelmezésével... amibe belefér a szemöldökkiszedés is idővel, meg a hajbefonás , sőt a hajpánt elhagyás is,,,

használd a lehetőségeidet, módosulj a változó időkkel...ne maradj olyan, amilyen voltál, hanem válj azzá, amivé lehetsz

be kell vallani, ez egy kicsit megegyezik még a biblia istenönmeghatározásával is: vagyok, aki vagyok, ti héberül minden időben értendő, akár igy is (a jovőbe vetítve)  vagyok,aki leszek - leszek aki leszek

(merthogy a héberben nincs külön igeidő, azaz egyszerre van a három)


hát így aztán kivánok további kellemes (nemfájdalmas szemöldökszedéssel, meg kibontott hajjal) járultakat lányomnak. Építse tovább, módosítsa  magát úgy, ahogy az a legoptimálisabb

eddig valóban, úgy látszik, sikerült

csak ne távolodna tőlem -mindezzel együtt - egyre messzebb

és azért még mindig nem értem, hogy hogy lehet az őszinteség foka a szemöldök kiszedéssel mérhető:
"
. Pedig az őszinteség is olyan, mint a szemöldökszedés: az elején kicsit fájdalmas, de meg lehet szokni. És sosem az a pár szál fontos, amit kitépsz, felesleges lenne őket őrizgetni. Az őszinteség nem egy darab belőled, a te hiányod. Az őszinteség annak a felismerése, hogy csak az számít, hogy ami megmarad, miképpen van megformálva." (?!)

(vitánk közben az őszinteség szó hitelességre módosult - igy azért más...lehet, hogy nem ugyanazt értjük a szavakon?!)

******
u.i.egyébként módosult is kicsit az összkép is anyák napján, Unokám megköszönte a legszebb ajándékot amit kapott tőlem, az anyukáját!


a "LEiratásom" után - úgy éreztem egy kicsit FElíródam! :)

1 megjegyzés:

  1. hát leirom ide unokanövérem, Dóra most megkapott levelét a tárváról, mert annyira bölcs:Köszönöm JUlikám Timea májusi cikkét is.
    Az első benyomásom persze az volt hogy bizarr ötlet párhuzamot vonni a szemöldökszedés és az őszinteség között.
    De Timi megoldotta, legalábbis az én értelmezésem szerint . Változtatásokhoz kívül belül az életünkben roppant energiákra és bátorságra van szüksége az embernek, de az előrehaladásnak, vagy a jövő teremtésnek elengedhetetlen formája.
    Nemcsak fiataloknak!!!!!!
    A Te anyai tanácsaiddal tulajdonképpen én egyetértek, habár a valóságban Te is "forradalmár “ voltál és az is vagy,ami
    akarva- akaratlan Timire is kihatott természetesen. Példa erre a cikk egy mondata, ami kimondottan TE vagy:
    “ HÁT NEM”!
    Határozottan , őszintén , becsületesen kimondja , hogy Ő nem az a" jó kislány ", aki volt és nem is akar az maradni, hanem haladni akar idővel , korral , emberséggel , igazsággal, tudással stb...s szembe mer nézni a változásokkal.
    Minding mondtad , hogy milyen bölcs Timi és én egyetértek veled.
    Tulajdonképpen a cikk magyarázat is és Neked is arról szól hogy megértsd a változásokat ami benne lejátszódik. Semmiképpen sem távolodik Tőled ,sőt!
    És hogy erről írni is mer ahhoz is nagy bátorság kell. Ószinte elismerésem!
    Na most már elég a “filozófálásból”, ragyogó a cikk.
    Gratulálok! Mondd meg Timinek is.

    Sok puszi: Dóra

    VálaszTörlés