2019. május 13., hétfő

A SZÉTPLASZTIKÁZOTT SZOBOR

AZT HITTEM ROSSZUL látok, vagy rossz lett a fotó, az én kedvesarcú kavicson ülő lányom odalett

széttört a szállításkor még az újjáépítkezés alatt, és szerintem jócskán nem sikerült a restaurálása

sokáig letakarva is tartották elrejtve kíváncsi tekintetem elől

de most, inkább ne láttam volna

olyan az arca , mint valami szétplasztikázott, egy tömbből faragott durva arc, a törékeny finomsága után

nagyon szomorú vagyok, siratom a régit

de olyan jelképes is ez

nem vigyáznak az eredeti értékekre

a cizelláltság, a törékenység nem divat ma már

a "világ varázstalanítása" egy széttört szobor újraállithatatlanságában is most megtörtént

***

azért kíváncsi vagyok, hogy senkit nem vontak felelősségre gondatlansag miatt a széttörésért, és mennyit fizethettek s kinek ennek az elbarmolt"plasztikázásért", nem lehetett volna jobban megoldani az eredetihez hűen?!!mert ez csak megcsúfolt változata.....nem tudom, az alkotó Tóth Valéria mit is szólna hozzá... ha...

még nem láttam "életben" csak ezen a fotón, de eleve félek a látványtól! :(

bennem a régi kép  él, a virágos , világos miliőjével.....(de sokat is olvastam a társaságában)







közvetlen szállitás előtt


restaurálás után

előtt:



ossze lehet hasonlitani

(jelzem duplán nem értem az esetet, utánanéztem, tulajdonképpen a szépen megformált fej nem is tört össze, akkor miért kellett átsimitani, durvitani? remélem a fotó hamisit...keddig várnom kell.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése