2019. május 27., hétfő

levéltári látogatás

az volt szombat délután, voltunk is rajta szép számmal, én nem csak ilyen alkalmakkor megyek, hanem mondhatni rendszeresen, "kutatni", mit meg is emlitett a levéltárvezető, Urbancsok Zsolt,egy másik társammal együtt, hogy kutatásaim közepette érdekes, meglepő dolgok kerülnek elő  (hát fölöttébb:)...mostanában kicsit elhanyagoltam, de megyek is vissza a felbemaradt anyagokért, sőt , mint láttam az emeleti raktárban, József Attila bizonyitványainak anyakönyvét is itt őrzik kikutatni az iskolatárs rokonok, anyu, nagynénik, nagybácsik bizonyitványait is mondjuk( az iskolában csak az érettségi bizonyitványok vannak már...50 év után már semmi se titkos. azt hiszem, 1959 a vizválasztó....

azért hallottam új érdekességeket:





a vicces kezdetről nem is beszélve, hol l
eszögeződött, hogy a levéltár nem a posta kirendeltsége

hanem régi iratok megbizható, gondos őrizője

kutatószolgálattal, ahol is családtörténetet lehet kutatni, családfát felállitani

sajnos a törökök alatt minden megsemmisült, igy a legelső irat, a legrégebbi csak" 1682.es , egyébként fölöttébb érdekes, mert arról szól, hogy egy püspök hiába akarta megszerezni magának a várost, a kamara rendre utasitptta! :), hogy hagyja békén a makóiakat...

akik egyébként 4 év adómetességeket kaptak is a visszatelepülésért..

van egy 1699-es védlevél is!

egyébként méterben mérik az iratokat, s igy  2km 100m iratot óriznek!

az iratok főleg dobozokban vannak, savmentes (famentes) papirok zömmel félbehajtva -

Vizi Dávid  a z ADTtről beszélt,aminek én is szorgalmas és eredményes kutatója vagyok, de mivel folyton nő a feldolgozott források száma, igy nem lehet abbahagyni a kutatást se





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése