2019. május 20., hétfő

a menzán - mint örökös

egy ideje, időnként annak a középiskolának a menzáján ebédelek (amit felsőfokú kereskedelmi iskolaként a nagyapám alapított, 1923-ban).

Senki nem tudja, inkognitó...

Azért jó elgondolni! Micsoda örökségem is van nekem!

***

sokáig ódzkodtam ellene, a kibírhatatlan menzaszag, a tömeg, az önkiszolgálás, néha sorbaállás, tálcával egyensúlyozás...(bírom-e).De aztán rászántam magam, közel van, egyszerű...

S csak ma jutott eszembe: részben ez az örökségem!

Ha nincs nagyapa, ha nem járja le a lábát az iskolaalapitáskor, ezek a tanárok nem itt dolgoznának, s ez a sok diák is máshol csivitelne, rosszalkodna...

(ápr )


7 megjegyzés:

  1. E.R.O. Az én nagyapám meg ott tanult én meg ott tanítottam valaha nagyon régen.

    VálaszTörlés
  2. én is tanitottam pár hónapot, helyettesitettem (de anyám nem birta nézni a túlterhelésemet) én akkor még nem is tudtam, hogy nagyapa volt az iskola alapitója (egy jubileumi ünnepségen derült ki számomra.... a szinfalak mögött, zenekari tagként----először,,,az ünnepi beszédből...

    VálaszTörlés
  3. R.O.E. Érdekesen tudtad meg :)

    VálaszTörlés
  4. Utólag furcsalltam is.h otthon soha nem dicsekedtek el vele. De màssal se!

    VálaszTörlés
  5. E.R.O. Még szerencse, hogy megtudtad így tovább tudod adni lányodnak, unokádnak. :)

    VálaszTörlés
  6. Papirokból kiderult (volna)..fennmaradt az alapitas reszletes tortenete. (Abból idéztek)

    VálaszTörlés
  7. Nem is tudtam. Mondjuk még ezenkívül millió mást sem.
    Tanárnő családja nagyon termékeny volt kultúrában, "alapításban",...
    Válasz3 é.
    Gonda Julia
    Valóban.a masik nagyapam is.csak ő Pesten

    VálaszTörlés