2021. május 29., szombat

SZEMÜNK ELVESZETT FÉNYE (2011)


"vigyázz rá, mint a szemed fényére!"

nade hogy lehet vigyázni konkrétan a szemünk fényére?

azt mondja a szemész, - miután megállapítja, a műszerével is, amit én panaszlok... (hogy valami nem tetszik nekem a szememmel), hogy valóban vannak homályok, homályos foltok, pöttyek a szemlencsémen, a szélein - hogy sehogy...

azaz, majd fél év múlva újra megnézi... de megelőzni nem lehet(ett volna), ha van...

dioptria nem kell magasabb, mint eddig (sőt), (még a legutolsó sort is el tudtam olvasni) de -"látom"- ez nem jelent semmit..., sőt!?

lesz egy u.n. progressziv szemüvegem, amitől (felpróbálva már másét) - egyből élesebben láttam...

......

mióta is nem csillognak a szemeim?

pár évet már tanitottam, és jöttem le az órámról, léptem be a tanáriba, mikor idősebb magyartanár kolléganőm (aki pár éve még tanárom volt az irodalomszakkörben), odaszólt fanyarkás mosolyával, hogy "már nem csillog annyira a szemed, mint eddig"... (érdekes, mig csillogott, mig olyan lelkesen jöttem le az óráimról... ezt nem jegyezte meg..., és mintha egy kis káröröm is lett volna a hangjában...)Én meg kissé megrémültem. (vannak folyamatok, amik - észrevétlenül lezajlanak - s elkerülhetetlenek...?!...de mitől???)

.......

(de legalább befelé jobban, tisztábban látnék!...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése