2021. május 30., vasárnap

irni

 bevallom ebben az általános lefáradtsásgomban sokszor fáraszt egy-egy bejegyzés végigírása is (észre is vehettétek, hogyha számban nem is, - sőt! - de terjedelemben csökken..  a fizikai oldala fáraszt, még a gépelés is.. meg untat is kicsit...mert megállás...visszatekintés, ha csak tegnapra is, az idő pedig rohan s ez az legfájóbb életérzésem mostanság...s hogy annyi minden marad(t( végezetlen...

de ugyanakkor az is bennem van, hogy ha valami megtörtént, azt meg kell irni! (nem az önéletrajz miatt, kedves kritukusom p.g), hanem a rögzités miatt, hogy ha ideig-óráig is(?)de megmaradjon

egyébként olvastam egy érdekes cikket a literán, egy pszichológus irta, arról hogy kommunikálnak a művészek vagy hogy nem.. mert van aki eleve nem a nyilvánosságnak ir, hanem magának, (még fiktitv leveleket is) magát akarja tisztázni... (magamra ismertem) (persze anélkül, hogy művésznek tekint(h)etném magam...

---

szóval firkálok azért, ha nehézkesebben, egyszerűbben is, de ezem van... ebbe kapaszkodok, ha néha el is engedem, de ez kell..nekem

ha más is olvassa, örülök neki

de a lényeg nem ott van...

16 megjegyzés:

  1. Olvastam én is az említett Litera-cikket, meg is mozdult bennem, hogy reagálni kellene, de aztán elmaradt. Jó, hogy a bejegyzésedhez legalább így csatlakozhatom. Igaz, igaz. A lényegbe kapaszkodom én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. annak a cikknek lesz folytatása is! (várom)

      Törlés
  2. A.P. Ha nem is mindig jelzek vissza, de - ha fent vagyok- hűséges olvasód vagyok🤗🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A.O. Én is rendszeres olvasód vagyok

      Törlés
    2. P.J. Én is rendszeres olvasó vagyok!

      Törlés
    3. G.B. Igen, én is szeretem olvasni!

      Törlés
    4. Erzsébet Bodzsár
      Julika, írj, ha jól esik!

      Törlés
    5. Köszönöm a vállveregetést ("marad a gyerek, ha játszik"?)

      Törlés
    6. E.B. Nem az! Csupán egyszerű szükséglet, önkifejezés. Nem kell hozzá Maslow, ez természetes, akár a lélegzetvétel.

      Törlés
  3. É.B.J. Én is mindig olvaslak, és nagyon sokat adnak az írásaid.

    VálaszTörlés
  4. P.G. Szerintem a maganyossag egyik nagyon pontosan megjelenese. Plus azt hiszem egy nagyfoku onmagyarazat.
    Egy varosban, ahol leeltel egy eletet, es fogadom, hogy fel Mako kozelebbrol ismert, vagy diakod, vagy annak hozzatartozoja, kulononosen hogy allandoan szem elott vagy - hiszen meg a nyugdijban is atrepultel sokszor a soprudon, akarom mondani bicikliden, tudat alatt vagy folott, fuggoen azembereken, egy eleg magasfoku onmagyarazat.
    Vegulis nagyon nehez lehetett allandoan a kirakatban elni, figyelni ki lat es ki, mikor hol fogja a nyelvet koszorulnj rajtad.
    Soha sehol nem engedhetted magad el, es mindenhol benned lehetett
    , a mit szolnak az emberek.
    Egyaltalan nem tartom lehetettlennek, hogy reszben ez az oka a leirasoknak, a magyarazatoknak.
    Ugyanakkor, na most megint ram fogod donteni az asztalt, par nappal ezelott olvastam egy cikket, egy nagyon hirneves lelektanifolyoiratban aa onfenykepezes okairol.
    Az igazsag az, hogy soha nem ertettem meg, mi vezet valakit arra, hogy allandoan sajat magarol publikaljon fenykepeket.
    Ez a kerdes kulonosen izgatott, tobb szem szogbol.
    Mindig utaltam amikor fenykepet akar the csinalni Roland valaki, mindig kereszteztem a szemeimet, vagy egyeb ostobasagot csinaltam, es csupan azok a jo kepeim, amikor nem tudtam, hogy fenykepeznek.
    Egyszoval, a cikk szerint a narcisszizmus egy foku jelensege, amikor
    mutatni akarja valaki a vilagnak, hogy milyen szep, jomegjelenasu stb, stb.
    As allando kirakatban ules, es ismerosok elott, kozott eles es a narcisszismus nagyon megfernek egymassal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez csak ate (kevéssé találó) "magyarázatod"...😀egyébként jut eszembe sokkal jobbindulatúak velem az emberek, mint gondolod, emlékszem, (nem boszorkányhoz hasonliottt, mint te) hanem JÚLIA ÜSTÖKÖSként emlitett a Gimnázoum lapjában egy régi diákom, ahogy bekanyarodtam a biciklimmel az udvarra... A narcisszizmus túl olcsó m agyarázat lenne! (én a fotóimmal is csak "dokumentálok", hitelesitek)

      Törlés
    2. Paloczi Gabi
      Elhiszem, tudod mennyire irigyellek.

      Törlés
  5. Alizt egy szókimondó, határozott, jó értelemben véve eltökélt nőnek ismertem meg itt. Nehezen tudom elképzelni, hogy más lenne, mint írásban, vagy valaha lett volna a való életben... Hogy mit szólnak az emberek? Hát nekem ő nem úgy tűnik hogy erre a szükségesnél jobban adna (helyeslem!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igazad van, köszönöm... de lehet, hogy Gabi nem is úgy gondolta végül is... (kibújt a szög a zsákból?)

      Törlés