2021. május 18., kedd

"jó okos embereket hallgatni"

 



"DE JÓ OKOS EMBEREKET HALLGATNI!' -irta fel valaki online könyvbemutató margójára

Komoróczy Jeremiás nyomában (Beszélgetések Komoróczy Gézával) 700 oldalas könyv bemutatója. a beszélgetővel és a beszélgetettel. Spiró György beszélt í(gondolom mindhármukra vonatkozik az okos jelző..joggal)

én K-t nagyon vártam... végül is ő volt a főszereplő, ha szerényen át is testálta a könyvet kérdezőjére, Spiró meg nagyon jól moderált 

El kéne olvasni a monstrumot, mert itt csak apró részleteket hallhattunk , és attól tartok, nem is a megfelelő arányban

elég sokat időztek a kezdeti tanulmányoknál, kiderült hogy első tanitója anyja volt, osztatlan iskolában, de nagy gondot forditottak később arra,hogy jó iskolába járjon, az akkoriban a Gorkij Intézet volt, de a szokványos elképzelésekkel szemben mindjárt hallhattunk védőbeszédeket is, jogosan...mint ahogy az egész orosz tudományról!!!!

aztán szóba jött persze K indentitáskérdése is, mivel hogy a hebraisztika és judaisztika az egyetemen a nevével kapcsolódott össze - ellenben persze hogy nem zsidó!

egy anekdóta el is hangzott , Schweizer rabbi  és K beszélgetnek:

K. én nem vagyok zsidó

S: nem baj

K: de vallásos se vagyok

S: az se baj

(ha becsülettel teszed a dolgod)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése