2019. április 28., vasárnap

steak burgonya

van ez az újfajta krumpliköret, steaknek hívják

mikor először kaptam ilyet egy budai étteremben, azt hittem, hogy véletlenül hagyta rajta a trehány szakács a héját (suttyomban hellyel.közzel le is fejtettem a villával róla) (lányom hiába mondta, hogy direkt készítik úgy)

azóta meggyőződtem róla, egyre vastagabb és hibásabb héjakat látok , s én fogom magam, a napokban kézzel estem neki, hogy leszedjem. egész halom héj gyűlt össze a tányérom egyik felében, mire megettem az amúgy finom belsejét...

mire jó ez? vagy így jobb az íze?


ápr 22.

12 megjegyzés:

  1. H.M.M. Nalunk is van ilyen en kimondottan szeretem mert a heja ropogosra van sutve belol meg kremesen puha egy picit fokhagymas Talan nem jol keszitik ott

    VálaszTörlés
  2. A.S: A mai napig én is úgy csinálom, hiszen ez a szokás Amerikában főleg a steakkel....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos Amerikàból jött hozzànk (a neve is)

      Törlés
    2. A.S: én mindig mondom Anikomnak, adják a hajat a disznónak. Igen innen ébredezik...

      Törlés
  3. Sz.M. Talán hasonlít egy kicsit a héjában sült krumplihoz, melyet gyerekkoromban gyakran ettünk vacsorára, vajjal, v. libazsírral. Persze azt meghámozva ettük, a belseje finom, de a héja valóban a disznóké volt. Az angolok egyébként általában így sütik, ha nézed a szakácsfilmjeiket, bár szerintem lusták meghámozni. Néha a fokhagymát is héjastul teszik az ételbe ízesítőnek. Aztán kidobják. Ahány ház, annyi szokás. Általában finom, ha vékonyhéjú a krumpli, de legutóbb Répáshután borzalmas volt, azt hiszem előző napról maradt, aztán "felújították".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az màs.es azt is megpucoltuk! Lustak!

      Törlés
    2. H.M.M. nem,ez mas es nem is mindenfele krumplibol jo Ez direkt hajastol jo mert finom ropogos

      Törlés
    3. ha úgy csinálják! s olyan krumpliból.

      Törlés
    4. H.M.M. itt is tobbfele krumpli van de csak egyfajtabol lehet jol megcsinalni

      Törlés
    5. Sz.M. Írtam fent,hogy megpucoltuk a héjában sültet és hogy az angolok vékony héjú krumpliból készítik. El sem olvassátok, mit írok, csak vitatkoztok. A steak burgonyát olajjal megspriccelik. Én kevés rozmaringgal fűszerezem és persze sóval. Jó éjszakát!

      Törlés
    6. Dehogynem! Én csak aláhúztam a megpucolást, ami a lényeg

      Törlés