2019. április 12., péntek

költészetnap makói módra

mikor megláttam a két üres széket mikrofonnal ellátva a színpadon, már sejtettem, hogy ...



megint a polgármesterasszony nótázása és gitározása  lesz a megnyitó attrakció, (némi de nagyon is kellő segédlettel), szerintem valaki megmondhatná neki, hogy ez nem ildomos, hiába a jószándék, különösen akkor, ha valaki hamisan énekli el még a kertész leszeket is....József Attilától, s közben minket is éneklésre buzdít (de hiába, nem lehetett kikorrigálni a magas hamis hangokat, s az a baj, hogy én hamisnak érzem a két dal közt -kottatartóról - eldeklamált "prózá"t is...)

node ne kicsinyeskedjünk, tele volt a Hagymaház, igaz nagyrészt a közreműködő Forgatós együttes hozzátartozóival, kicsikkel, nagyokkal, akik koruknak megfelelően viselkedtek, azaz éppenséggel nem "viselkedtek"...

de a lényeg, jól lement minden...

a Makói Medáliák újabb, 2005. óta  már 15. kitüntetettel gazdagodott



most Vajna Ádámmal (első kötetesek , nem nagyon ismertek, tulajdonképpen a laudáció mutatja be őket, melyet ezúttal is, lányom irt, érdekes volt (Gerzanits Nikolett jól olvasta fel ,


megint csak (lányom, bár kuratóriumi tag, nem igen tud jelen lenni személyesen is, mert épp Budapesten szerepelt a versmaratonon... (helyszíni közvetítést én se tudtam nézni, hallgatni,, de másnap reggel megtaláltam az anyagot,,nagyon klassz dolgokról, beszéltek, és egy Tandori gyakorlatot olvasott fel az Év versei antológiából)

itt elhangzott a díjazott egy verse is, egy gimnazista lány jóvoltából

és pluszként átadták Janáky.Mariann egyéni civil kezdeményezésére egy új díjat, Osváth Ernőről elnevezettet, a legjobb lapszerkesztőnek, ki ezúttal a Műút szerkesztője Jenei.László..

no és eztán következett, az, amiről legszívesebben nem is írnék, bár nagyon jelentős eseményként lett beharangozva és bizonyos szempontból az is

József Attila életet (és halálát)  akarta színpadra vinni a Forgatós táncegyüttes, és valóban nagyon szép és látványos elemekkel, csak egy dolog zavart, hogy sem milliőjében se szellemiségében ez nem József Attila volt   (nem is tudom, véletlen keveredett bele egy Juhász Gyula vers, az eltévesztett nyakkendős, kézi gesztusával is pedig?)

azért szép volt (s volt pár felejthetetlen jelenetsor, pl a színes forgók árulása, a Mama reminiszcencia a lepedőkkel....)


este keseredtem el igazán, 6 után, elkanyarodtam József Attila megkoszorúzott  szobra és a Széoség koldusa relief felé, hát szét voltak taposva, a kálák , még 8 óra se telt el, míg odatették...keréknyomot is láttam


igen a Szépség koldusán járhattak a barbárok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése