2019. április 8., hétfő

egy igaz ember

dr Ladányi György ügyvéd - a nagybátyám

most jövök haza a levéltárból, 21 cikkelyt találtam róla az ADT-n, a Makó és vidéke, meg a Makói népújságból, 45-47-ig, tehát a háború utáni évekből, egy csomó népbirósági pert, ahol mint védő szerepel, és szinte mindegyik pöre ügyfele felmentésével végződött!

ehhez vedd hozzá, hogy munkaszolgálatból jött, zsidó emberről van szó,

eszembe jut,, hogy van valaki a városban, aki nagyokat köszön nekem még mindig miután tisztáztuk, hogy  a nagybátyám....az anyukájának mint az igazolóbizottsági tag(?) igazolást adott annak idején...

ez csak természetes

hajaj de nem természetes dolgokat éltünk meg

valószínű sok visszaélést is, és biztos vagyok benne, hogy a nagybátyám mindig az igazságot képviselte...

pl..Makó és vidéke, 1947. január 18


8 megjegyzés:

  1. Mit szólsz Zsuzsanna Bàron? én megdöbbentem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ZS.B. Találkozzunk, mesélj...

      Törlés
    2. végül is nem tudok többet mint ami a levéltárból van, és erről ez egy példa..

      Törlés
    3. ZS.B. köszönöm szépen Juli.

      Törlés
  2. Tomi, keresem Gyuri bácsi akkori fotóját, de nem találom, nem küldtem el neked?

    VálaszTörlés