2019. április 30., kedd

lépéshiány

azt hiszem én a
benemváltott remények
s elfuserált lehetőségek
bajnoka vagyok

mintha mindig csak
egy lépés hiányozna
a cél előtt

és azt a lépést
sose teszem meg
leállok idő előtt

mint ama
híres hosszútávfutó
a filmben és regényben



pedig nincs is már
gyűlölt igazgató
a láthatáron

s magamnak győznék
ha győznék

csakhogy engem
a győzelem se
érdekel

bár a futás még
igen

újra kezdem
célokat gondosan
elkerülve

nem versenyt futok
csak futok
a futás kedvéért

mindhalálig



11 megjegyzés:

  1. Érdekes gondolat (ismerős diagnózis?)...

    Miért is ír az ember pl., ha úgysem fogja megmutatni senkinek? Legfeljebb a Netnek, a láthatatlan többnyire néma közönségnek...
    Saját magának, igen, bár Ady sorainak titkos vágya bizonyára mindenkiben megvan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretném, hogyha szeretnének? - az egész más tészta!

      Itt az önkifejezés a lényeg, nem számol semmilyen hatás(vadászat)tal :)

      Törlés
  2. Inkàbb erre gondoltam: "szeretném magam megmutatni, hogy làtva làssanak..."

    "egészen màs tészta" - nem vagyok benne biztos!...

    Ami az önkifejezést illeti - ha arra gondolsz, hogy magunknak irunk - akkor elég, ha irunk, anélkül, hogy "megmutatnànk"...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Masodlagos! A kozlesvagy benne foglaltatik eleve az onkifejezes fogalmaban.mert kulonben minek akar megszolni is.elég ha
      magamban.,magamnak
      vegiggondolom...

      Törlés
  3. Mindkettőtök felé írom a gondolataimat. A "néma közönség" minden tagja rendszeresen olvassa a soraitokat, és nyilván mindenkiben kiváltja az azonnali érzéseket. Mindenkiben másmilyet, ami természetes.
    Én legszívesebben mindig mindenre kommentelnék, de sokszor nagyon kellene keresnem hozzá a megfelelő szavakat, másrészt sokszor annyira fáradt az egész testem, hogy hiába tudok gyorsan gépelni, mégsincs meg az íráshoz a kellő energiám. Az biztos, hogy el sem tudom (akarom) képzelni, hogy lehet még olyan idő, amikor az általatok leírt olvasni való nélkül maradok. Rengeteget kaptam (tanultam!) Tőletek, és nemcsak a megélt plusz éveitek okán. Azt hiszem, ezt a véleményemet még nagyon sokan osztják. Írjatok mindenről, amiről mondandótok van. Ehhez kívánok Mindkettőtöknek sok-sok erőt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, te a "néma közönség" nagyon is eleven és szükséges MEGSZÓLALÓ tagja, milyen jó, hogy vagy! S nem is egyedül! De hànyszor előfordul a F-B-on főleg, hogy legtöbben csak a képre vetnek rövid tekintetet, mert a 2 mondatnál hosszabb szöveg hosszú és "fárasztó"... Engem a blog "kalibere" szoktatott a rövid és tömény fogalmazásra (ami végül is nem rossz, sok felesleges sallangot segít lefaragni!) Köszönet, Éva!

      Törlés
  4. U.i. a negyedik sorban a rabja szó helyett a bajnoka a helyes! Veletlen lett rab az eredeti bajnokból.de visszajavitom.csak gondoltam elobb szólok.ugy fair.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, logikusabb (ld. utalás és a kép is).

      Bár az is igaz, hogy sok bajnok lesz sportjának rabja...

      Törlés
  5. Flora en az Ady vers cimet aposztrofaltam csak...abban a tobbi is benne volt...a tema osszetettsegehez meltón...neeem egyszerű dolgok ezek.még visszaterek ra.piszkozatban meg is van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. azt hiszem nem osztom meg azt a fb-on, itt keressétek, ha érdekel...

      Törlés
  6. Én köszönöm, hogy írtok, sokunk örömére.

    VálaszTörlés