2019. április 29., hétfő

sacher

SACHER tortát kér a pultnál s így is ejti-s-sel saher...

halkan oda súgom (mert bántja a fülem)? szaher, meghökken

így ejtik, mondom sz-szel, nem s-sel.- mondom mosolyogva
mire ő is visszamosolyog

így kell ezt, csak bécsi könnyedséggel és mosolyogva , egy bécsi tortához ez illik

(a kecske is meg a káposzta is megmaradjon)





különben itthon utána néztem, az sz nem elfogadott sehol sem, de vitatott, hogy z-vel vagy sz-szel ejtjük, én maradok konszolidáltan sz-nél

egyébként volt szerencsém járni a bécsi operával szemben a Sachernál,(de nem is emlékszem a tortára, talán nagyon súlyos és geil volt?--- egy magazinra emlékszem, amit rettenetesen untam, s nagybátyám elémrakott, míg ő tárgyalt valakivel)



16 megjegyzés:

  1. E.H.G. Na most megkívántam. Pedig nem használ!
    Törölheted vagy elrejtheted.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de nem is árthat meg, egy szelet!

      Törlés
    2. E.H.G. Hát nem sikerül fogyni. A szívemnek jót tenne.

      Törlés
    3. én is folyton hizok, már nem is merek mérlegre állni, mindig többet mutat mint legutóbb :(

      Törlés
    4. E.H.G.Nékem Hypothireosisom van.

      Törlés
    5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    6. nekem inkább hiper- , mégis

      Törlés
    7. E,H,G,Nekem hypothyreosisom van. Majdnem reménytelen.

      Törlés
    8. hizni sokmindentől lehet, egy bizonyos kor után, még a levegőtől is:)

      Törlés
  2. ZS.B. Én z-vel tanultam, lehet helytelenül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. úgy is lehet, csak s-sel nem! :) (irtam is)
      Szerkesztés vagy törlés

      Törlés
    2. K.P. Juli. szerintem "zaher" - nek ejtik, minthogy német...

      Törlés
    3. Is... ahogy irtam..de s-sel semmiképp!
      Szerkesztés vagy törlés

      Törlés
  3. E, Á, Én emlékszem arra a bécsire az Operánál, nagyon finom volt!♥️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. En mindig mÁsra figyeltem (mint ami fontos :(

      Törlés
  4. E.M. Én sem s-sel ejteném, imádom, kedvemcem ez a torta!

    VálaszTörlés