2019. április 21., vasárnap

ÉLET

A gyerek mint egy nyiló rózsa
egyre több szirmát mutatja...

de mikor kezdünk hervadni
hát még szirmokat hullatni?

jobb nem beszélni róla!

***

Ha nem lenne Nap
elásnam magamat

nem is kellene hozzá
se ásó se kapa

***

De miket is csipognak
a madarak
ők vajon értik-e

létszükségük a csipogás,
a csevely

én nem értem
de megértem

azt hiszem
örülnek

s erről
énekelniök kell

***

Olyan jó ez az újrakezdés
mi a természetben van
még ha téves is az analógia
velünk

kik csak lefelé megyünk

***

De szép ez az élet!
Kár hogy hamar vége.

***

Mielőtt a Nap lemegy
végső nyugovóra tér
kitombolja magát
vakítóan sűt
a szemembe

emlékeztet ez engem
valamire

de nem mondom meg
mire

(ej ,már megint huhog
az a bagyoly)



10 megjegyzés:

  1. Sz.M. (4.) Bizony jó ez a korai nyárnak megfelelő tavasz!... Azért azt se feledd, hogy a lefelé menéshez hosszú utat kellett bejárni és nem mindenki érte meg ezt a kort.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. oké, állandó hála kiséri ezt a rossz (na jó: vegyes) érzést

      Törlés
    2. de én nagyon tudok gyönyörködni a tavasz üdeségében, frisseségének - mégha egyre nagyobb is a kontraszt....

      Törlés
    3. Sz.M. Mondják a szépség múlandó, de a természetben örök megújjuló.

      Törlés
  2. Sz.M. (5.) Te mindig ilyen szögletes labdát dobsz fel! 😡

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen én feltaláltam nem a kör négyzetesitését, hanem forditva :)

      Törlés
  3. H.M. (5.) Ezert kell igyekezni Juli minden napot a legkellemesebben eltolteni

    VálaszTörlés
  4. Tomi Ladanyi
    Julikam, hihetetlen, hogy most ertel magasan es kirobbanoan eleted legjobb, legintenzivebb koltoi alkotasi fazisaba! Boldogga teszel! Most mar tenyleg csinalj valamit a kiadassal. Probalj talalni egy jo kiadot amely igaz kolteszettel, e nagy ritkasaggal hajlando csak foglalkozni. Puszi.
    Válasz52 hete
    Gonda Julia
    Tomi Ladanyi kösz.(lányom szerint elég nekem az internet is )

    Gonda Julia
    Ezek már hattyúdalok.

    Tomi Ladanyi
    Hogy mondhat a Timi ilyet? Az interneten csak egy lennel a millionyi semmit produkalo senkik kozul.

    Gonda Julia
    én ezzel tisztában vagyok, ő nem tart sokra 🙂 ezek szerint, s ez el kéne hogy gondolkodtasson(?)

    Tomi Ladanyi
    Hattyudalok? Ez semmit sem jelent! Ezek versek, akar Petofi, akar Timi es akar te irtad!

    Gonda Julia
    Tomi Ladanyi persze, ezt nem (le)értékelésként irtam, inkább magyarázatként, miért jók, ha jók... (lásd Saint Saens Hattyúja!):

    Gonda Julia
    https://www.youtube.com/watch?v=SeD8Fnes180

    VálaszTörlés
  5. Tomi Ladanyi
    Azt irod 'o nem tart sokra s ez el kene hogy gondolkoztasson'? Nem letezik. A Timi teged nagyon szeret, anyja vagy, tuzben is veled van, melletted all. Es azt is tudja, hogy mindent neked koszonhet. A szoptatastol kezdve mindent megtettel erte, es a karrierjet az elso gyerekes versike ota minden fazisaban te kezdemenyezted, segitetted es iranyitottad oly mertekben, hogy te nelkuled semmi sem lett volna. Tehat bizzal a vegtelen szereteteben es halajaban. Nekem semmi ketsegem afelol, hogy a Timikenk egyetert velem. Puszi mindkettotoknek es a kisunokanak

    VálaszTörlés